Halmstad mamman

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma - 2 januari 2013 21:48

Idag var jag tillbaka i skolan igen. Jag och Emelie skrev lite på vårt arbete. Gick väl kanske inte superbra men i morgon har vi handledning så efter det hoppas vi komma vidare igen. 

Sen präglades eftermiddagen av tv-spelande för killarnas del och avslutades med pannkakor. 

I morgon är det skola igen för min del och jag tror det blir en bättre dag i morgon när det gäller skrivandet!



Av Emma - 1 januari 2013 23:00

Januari


Januari började inte så bra, jag var arbetslös och såg inget hopp alls eftersom jag inte hade kommit in på utbildningen jag sökt. Men halvvägs in i månaden ringer de från Halmstad högskola och jag blir erbjuden en plats. Äntligen kom vändningen i mitt liv och det känns verkligen som jag hittat rätt!

  

 

Februari


Den mesta tiden går åt skolarbete, läsa, läsa och läsa. 

Lucas fick även en allergisk reaktion och fick åka ambulans för första gången.

 


Mars


Första tentan lämnas in och betyget blev högsta. Riktigt nöjd för att vara första gången.

Kusin Elen fyller 1 år och vår älskade Lucas fyller 4 år.

Han hade då sitt första barnkalas och självklart ville han hat på busfabriken.

   

 

Lucas kalas på busfabriken.


April


Allt flyter på, Jag har börjat komma in i skoltänket lite bättre och börjat få lite bättre rutin på det.

Lucas har avslutning på sin Bamsegympa och det blir några små utflykter.


På Trönningestranden med moster Elvira.



   




Maj


Sista tentan för denna terminen påbörjas och lämnas in, och denna terminen är avklarad..

Jag fyller 24 år. 

 

Juni


Mitt sommarlov börjar och jag är ledig hela juni tillsammans med mina tre killar. Rasmus och Lucas åker iväg till farfar i boden och hälsar på i en vecka och jag och Kevin är hemma och har det mysigt.

Min lillasyster Elin slutar 9:an.




        




Kevin och Ellen



 





Lillasyster och busarna i Ängelholms hembygdspark.





Juli




Sommaren fortsätter och jag är ledig första veckan, den spenderar jag och små killarna i mormor och morfars stuga i Småland. 




Sen börjar jag jobba på Sömntutan, en nattförskola.

Jag och Ramsus har varit tillsammans i 9 år och förlovade i 6 år.









Bad hemma hos mormor och morfar.




   








Fisketur med gammelmorfar i Småland.



 





Besök på stranden.








Augusti




Jag jobbar fortfarande på sömntutan och trivs kanon.

Jag går även en handledarutbildning för att Rasmus ska få övningsköra med mig.




Vår älskade Kevin fyller 3 år!

Vi hinner med en weekend i Malmö hos goda vänner.





 




Vår stora numera 3-åring.








Rasmus övningskör.



 





På besök i Malmö.








September




Vi börjar månaden med att jag och Rasmus åker till Liseberg med Carro och André och undertiden är våra små busar hos mormor och morfar. Efter det så börjar skolan igen och alla rutiner börjar komma tillbaka igen efter en härlig sommar.


 

Busungarna på väg till förskolan.




 

Oktober


Rasmus syster gifter sin med Sin Erik och blir fru Bylund. SÅ det blev en visit till Trollhättan för att fira dem.

Rasmus klarade även sin uppkörning!

  Finaste brudparet.


   Brudbuketten som jag gjorde.


    Mina fina små killar!


   Lucas lånade Eriks polismössa.


      Och även Kevin lånade den.


November


Rasmus och jag firar 3-årig bröllopsdag.

 


December


Denna månaden inleds med att Rasmus fyllde 26 år. 

Sedan har det varit fullt upp med skola, Lucia och massa annat som hör julen till. 

   


2013


Nu är ett nytt och orört år påbörjat och jag vet inte vad som kommer att ske detta året. Det enda jag vet är att vi ska på två bröllop. Ett nu i Februari och ett i Maj.

Annars är det ett rätt så oplanerat år. Jag och Rasmus firar 10 år tillsammans men vi har inte gjort upp några planer inför det. Så vi får väl se vad det blir av detta året och hoppas på att det blir ett riktigt kanon år!


Ovido - Quiz & Flashcards