Halmstad mamman

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Emma - 10 januari 2013 18:05

Det blev inget Stockholm för Rasmus del och jag blev inte ensamstående hela helgen, kanske blir det inga roligheter på lördag heller.. 

De ringde nämligen från förskolan vid 11.30 och sa att Kevin hade kräkt. Så det vara bara till att hämta hem mina små. Varför måste den komma så himla olägligt? Den kunde väl väntat till nästa helg istället eller ha varit förra helgen, denna helgen var ju helt upp bokad både till höger och vänster..

Vi får hålla tummarna för att resten av familjen klarar sig iallafall. Riktigt tråkigt och det gör så ont att se min lilla kille lida. 

Hoppas att han är bättre i morgon!

Av Emma - 10 januari 2013 10:54

Det är något som hela min kropp bara skriker efter just nu. Jag har ju en stor härlig påse från hemmakväll som ligger och väntar på mig i skafferiet. Men den är ju till i morgon.. Det är ju inte fredag idag, men i morgon! Så snart är den min den där påsen som står i skafferiet och bara väntar på mig. 

Ska snart ta och pausa lite i skrivandet och laga lite mat så får jag väl ta ett tuggummi sen, det hjälper lite mot sötsuget iallafall.

Har kommit en liten bit på examinationen iallafall, bara en bok kvar som är obligatorisk, 3,5 sida är nerskriven så ska det bara fyllas 2-3 sidor till. Sen är det handledning på tisdag så får vi se om det är något som ska ändras eller läggas till då.

Av Emma - 10 januari 2013 08:59

Rasmus åkte till jobbet vid 6.30 i morse och kommer inte hem förrän på söndag kväll. Så nu är jag ensamstående några dagar. Rasmus ska nämligen åka upp till sin bror i Stockholm direkt efter jobbet och vara där hela helgen så jag har verken man eller bil hemma. Hur ska jag klara detta? Som tur är så kan jag låna svärmors bil ifall jag behöver den. Men något positivt med att Rasmus är iväg är ju att jag kan sitta med examinationen på kvällarna i lugn och ro.

Men det kommer säkert att gå bra, Lucas och Kevin ska sova hos mamma och pappa på lördag med eftersom jag ska iväg på lite roligheter. Tur att jag har dem!

Av Emma - 10 januari 2013 08:27

Vad man vänjer sig snabbt vid plus grader. Det var verkligen kallt nu när jag gick bort och lämnade mina små pluttar på förskolan. Det har ju varit rätt så "varmt" nu ända sedan innan jul och idag var det fruset på marken och så blåste det. Inte alls skönt!

Men de  r nu lämnade och jag är hemma igen och ska äta lite frukost. Sedan är det dags för pluggandet igen. Har haft två dagas uppehåll med det och jobbat istället så nu är det bara till att bita tag i det igen (även fast det känns väldigt lockande att krypa ner i sängen igen och kolla på någon serie, men det går ju inte!). 

Dagens frukost blev flingor och mjölk med äpple och det ska avnjutas innan det är dags för böcker och skriveri.

 

Ovido - Quiz & Flashcards