Halmstad mamman

Alla inlägg under februari 2014

Av Emma - 28 februari 2014 21:25

Sitter på jobbet nu och väntar på att de två sista barnen ska somna. Men de tar tid.. två grabbar i skolåldern som sover i samma rum, de krävs att man har lite koll, annars är de väl uppe hela natten. De fem små somnade för ett bra tag sedan. Själv längtar jag efter sängen! Är supertrött.
I morgon slutar jag 10 och sedan.är det kalas hela dagen. Emil och Elin ska firas och Lucas ska på kalas hos en kompis på kvällen.

Av Emma - 26 februari 2014 11:21

Det blev inte så mycket läst igår. Precis när jag skulle ta fram böckerna ringde dem från förskolan och sa att Kevin var hängig och inte alls sig själv. Så jag fick gå bort och hämta hem dem och tog tempen som visade 39,4. Så det var den läseftermiddgen.. Sen när Rasmus kom hem rymde jag till gymmet en sväng.

Idag visade tempen bara 38,1 får hoopas att det inte blir mer nu under dagen.
Lucas är iallafall på förskolan och Rasmus plockar upp honom när han slutar sedan vid 12 tiden för att byta av mig så jag kan ta mig till skolan. Musik och rytmik är det som står på eftermiddagens schema. Sen lite träning efter det.
Nu sitter Kevin vid datorn, jag erbjöd mig att läsa en bok för honom men datorn var mycket intressantare tydligen. Så nu sitter jag i soffan med min bok istället och håller på att somna. Måste vara sömnmedel eller nåt i den!

Av Emma - 25 februari 2014 12:09

Förmiddagens jobb är avklarat vilket gav cirka två timmar ute i solen, skönt men kallt. Nu är jag precis hemkommen och maten har intagits. Så nu finns det väl inga ursäkter kvar, det är bara till att ta tag i alla olika dokument till höger och vänster och se om jag kan få någon ordning på vad som ska göras och läsas i kursen. Vi hade tre timamrs kursintroduktion igår men allt känns bara rörigt. Men förhoppningsvis hinner jag reda ut  allt innan det är dags att hämta hem mina små killar och kanske till och med börja läsa lite med. 

Av Emma - 24 februari 2014 18:44

Idag startade sista kuresn igång för denna terminen och när vi börjar efter sommaren sedan så är vi inne på examensåret. Helt otroligt!

Tänk om ett år så sitter jag och en annan tjej med c-uppsatsen vilket är det sista vi gör innan examen. Känns nästan helt ofattbart att det är så nära men ändå så långt borta. 


En annan sak som känns ofattbart är att Lucas snart har gått färdigt på förskolan. Efter sommaren så har vi en grabb som går i skolan! När blev han så stor? Det är nästan så jag fäller en tår. Min lilla plutt har blivit så stor och nästa år har vi två skolbarn och inga förskolebarn alls. Betyder det att jag också har blivit stor? 

Nä de kan jag inte tro, känns fortfarande som att jag är 20. Tror det är 20 jag fyller och inte 26!


Men som jag längtar till nästa år! För då har jag gjort någonting som jag aldrig i mitt liv skulle få för mig att göra. Då har jag en högskoleexamen! 

Av Emma - 24 februari 2014 18:38


Äntligen ahr vi fått resultatet på salstentan i matematik, och jag kan knappt tro att det är sant men ajg fick ett VG. Helt otroligt, jag som trodde att det skulle bli precis godkänt bara.

Det firades med ett x-fitpass som var riktigt jobbigt. Det var nya övningar idag som ryggen inte var riktigt med på allihopa. Och det var en aning mycket jobbigare än den förra. Men det är ju bara bra. Får bara hoppas att min kära rygg kan ta och skärpa till sig med! 




Av Emma - 21 februari 2014 12:15


Fredagmogon började med ett underbart Grit straingthpass med bästaste Hanna. 

Efter det Har jag nu hunnit med att städa i köket, killarnas rum och i hallen. Lite middagspaus nu och sedan fortsätta med resten av lägenheten. Inget roligt fredagsnöje alls, men med högmusik blir det iallafall lite bättre och sen kan man ju ta helg med gott samvete! 



Av Emma - 19 februari 2014 08:48

Är ju klar med tentan och sista momentet i kursen genomfördes igår vilket betyder att jag nu har lite "lov". Såg fram emot att inte göra någonting speciellt dessa dagarna. Men så blev det inte.

Både idag och i morgon blir det jobb för min del. Men lite extra pengar är ju aldrig fel. Och jag ska tillbara till två förskolor jag varit på någon gång innan för något år sedan. Ska bli kul att komma tillbaka för antagligen så ser man ju på dem med andra ögon nu när man kommit längre i utbildningen. Ta det lugnt kan man ju göra någon annan gång.

Av Emma - 17 februari 2014 15:46

Äntligen är den klar med hemtentan!
Ett obligatoriskt seminarium i morgon sen är mattekursen klar! (Förutsatt att hemtentan och salstentan blir godkända). Känns helt underbart att kunna bocka av ännu en kurs. Det betyder ett steg närmre examen!

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards