Halmstad mamman

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma - 17 maj 2015 11:10

I natt är det dags för jobb igen, eller i eftermiddag och i natt. Jobbar 14-08.
Tittade i almanackan precis med och insåg då att det är sista gången jag jobbar på den förskolan.. Känns sorgligt, jag har varit där under hela min utbildning, alltså i 3,5 år. Eftersom det är en dygnetrunt förskola blir det en speciell känsla. Man kommer barn och personal nära på ett sätt som man inte gör på en "vanlig" förskola.
Jag är så tacksam över att jag har fått möjligheten att ta del av den verksamheten och alla barn och personal.
Så det är med en liten tår i ögat som jag går dit i eftermiddag. Även fast jag föredrar att arbeta på en dagförskola kommer jag ändå sakna den speciella stämning som det är där.

De stunderna som visas på bilden ovan är inga som kommer komma igen, den 8 juni börjar ett nytt kapitel med nya rutiner och nya relationer.

Av Emma - 11 maj 2015 07:57

Då var det måndag igen..
Det betyder att examensarbetet ska tas tag i igen. Det blir nog tre fulla dagar som väntar, för på fredag ska ett första utkast in som vi ska få respons på av examinatorerna. Ska bli skönt men samtidigt skrämmande att få responsen. Kommer det vara mycket som ska ändras eller har missats? Eller är det bara små fix? Hoppas verkligen att det bara är små fix som väntar.
Men samtidigt som det är dags att bita tag i den är det även en dag närmre examen!
25 dagar kvar!!

Av Emma - 7 maj 2015 12:40

Idag är det min dag, i hela 27 år har deN 7 maj varit min dag. Galet vad fort tiden går..
Och på tal om det, nästa fredag är det dags att lämna in ett första "färdigt" utkast av examensarbetet. Vi har lite kvar att skriva tills dess, men som det känns nu har vi gott om tid. Känns skönt att det ändå känns så bra. Hade väntat mig att det skulle vara mycket värre än vad det har varit.
Men än är det inte över, dock känsla det som det snart är inom räckhåll.

Sitter nu i bussen påväxt till skolan för en lärarledda avstämning i vår examinationsgrupp. Hatar verkligen att åka buss.. Det tar tid och är himla krångligt. Det tar mer än dubbelt så lång tid som det hade gjort att köra själv.. Men snart börjar jag jobba och då blir det varsin bil iallafall.
Nä, dags att byta buss!

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards