Halmstad mamman

Alla inlägg under april 2015

Av Emma - 28 april 2015 08:42

Precis som alla säger så går tiden så himla fort.. Lucas har snart gått färdigt förskoleklass och ska börja första klass efter sommaren. Han kommer att få med sig ena klassläraren upp i ettan och han får en ny. Men vad hände egentligen? Min son ska börja ettan?!
Min andra lilla plutt som inte heller är liten längre ska börja i förskoleklass.. Vi var på utvecklingssamtal på förskolan igår och bestämde att vi ska vara med på överskolningssamtalet till skolan. Vanligtvis brukar man inte vara det som förälder men för att han ska få bästa tänkbara start så fick vi möjlighet att vara med och vi ska även få utlåtande från logopeden. Känns toppen att de lyssnar till hans bästa!
Lärarna han ska ha är toppen dem med så får hoppas att det går bra för honom. Det går iallafall framåt hos logopeden och jag tror att han märker det själv också.

Men det blir sorgligt att lämna förskolan nu. De som jobbar där har ändå varit delaktiga i våra liv i sex år nu. De är världens bästa!


Mina fina älskade killar!

Av Emma - 28 april 2015 08:30

Det är tisdag morgon, snart är det dags att bege sig ner mot Laholm för att skriva på examensarbetet. Idag är det 38 dagar kvar till examen och 36 till den allra sista skoldagen.
Skrivandet går framåt, lite bakslag på handledningar blir det men det blir det ju för alla. Och som min chef sa till mig så är detta en riktig berg- och dalbaneresa. Kan inte annat än att hålla med!
Men som läget är nu så känns det rätt så lugnt och läget är under kontroll.

I övrigt så har jag träffat mina kollegor några gånger nu och det känns verkligen kanon! Chefen är toppen och kollegorna med.
Jag kommer att arbeta på en yngrebarns avdelning med ett och två åringar i dagsläget. Känns toppen, precis det jag ville!

Åh vad det känns toppen att examen närmar sig! Igår var det exakt en månad till arbetet ska vara inlämnat och det enda som återstår då är opponeringen.

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards