Halmstad mamman

Alla inlägg under juli 2013

Av Emma - 30 juli 2013 21:25

Efter en mindre bra start på dagen så blev det lite bättre sen iallafall och jag sitter nu i min säng på jobbet och kollar en film innan det är dags att släcka lampan och sova lite. Första barnet kommer 06.15 i morgonbitti så det är upp innan tuppen som gäller. Sen är jag även ensam med barnen mellan 8-14. Känns ju sådär roligt när det ska bli regn på förmiddagen också.

Av Emma - 29 juli 2013 20:42

En trött liten Kevin somnade sittandes i kundvagnen. Mycket folk, men nu är hans presenter köpta iallafall!

Av Emma - 28 juli 2013 20:18

Idag var vi hemma hos pappa, mamma och Elvira har varit iväg på en mini semester.
Medan Rasmus tvättade bilen skulle fick Kevin för sig att plocka körsbär.
Stegen tyckte han var okej men trädet var en aning läskigt..

Av Emma - 27 juli 2013 21:34

Lucas och Kevin har precis somnat, eller iallafall gått och lagt sig och det är tyst inne i rummet.

Jag har precis beställt böcker till kursen som vi ska börja läsa i september, NO/teknik. 1850 kronor på böcker känns inte så där superroligt direkt.. Kunde gjort roligare saker för de pengarna om man säger så. Men det är ju ett nödvändigt ont. Fast denna gången känns det ändå som att man kan använda sig av böckerna även när man jobbar sedan och förhoppningsvis så blir det en rolig kurs! Men nu är böckerna beställda så då behöver man inte tänka mer på skolan än på någon vecka iallafall. Nu är det jobb istället.

Och denna dagen har inte varit en rolig dag på jobbet kan jag säga. Jag har varit själv hela dagen med barnen och det blev fler barn än det var tänkt från början eftersom någon hade skrivit in några barn på fel tid. De stora barnen som var där 6 och 8 år har verkligen testat alla gränser som finns.. Jag har aldrig någonsin behövt bli arg på någon när jag jobbat tidigare men det ha jag blivit idag och mitt val av ålder på barn att jobba med känns verkligen helt rätt. Har visserligen aldrig tvivlat på vilka jag vill jobba med heller men jag har ju defenitivt inte ändrat mig efter idag! Jag gillar mina 1-5 åringar!!


Men jag har ett litet problem som jag har funderat över nu kväll. Kevin fyller ju snart år men ja har ingen aning om vad man ska köpa till honom. Han ska få en ny cykelhjälm som är lite större än den han har nu men mer då?

Han har allt han behöver och det känns ju löjligt att köpa en massa skit bara för att han ska få någonting. Kläder behöver han men det tycker ju inte han är roligt att få. Frågar man vad han vill ha vill han ha blå bilar, men bilar har de i överflöd så det tänker jag inte köpa till honom. Får nog fundera lite till och kolla lite i affärerna för att se ifall jag hittar någonting. 


Av Emma - 26 juli 2013 09:14

Gårdagen bjöd på en eftermiddag hemma hos min mamma och pappa och då passade jag på att norpa lite körsbär från deras träd. Gott gott!

 

Även Lucas och Kevin gillar dem och hade de fått äta så mycket de ville så hade de redan varit slut nu. De åt en del i gårkväll och just nu sitter de och äter fler och kollar på Dumma mej. Det är väl en bra film men jag har sett den femtioelva gånger på jobbet och Lucas och Kevin har tittat på den ett antal gånger de med så den är något tjatig nu! Men minierna är ju söta iallafall.


Idag står tvätt och diskning på schemat innan det är dags att lämna busarna på förskolan och sedan väntas 22 timmars jobb efter det. 


Av Emma - 24 juli 2013 22:19

Igår efter jobbet åkte jag och grabbarnagrus till min mormor och morfar och var där hela dagen, idag blev det en stranddag. Vad morgondagen har att erbjuda får vi se, har inte riktigt bestämt det än.
Här är några bilder från gårdagen:

Av Emma - 22 juli 2013 09:40

Idag påbörjar jag sista passet för denna 92-timmarsvecka. Känns inte som man hunnit med någonting denna veckan men det kanske inte är så konstigt heller..

Jobbar 12.30-9.30 detta passet och sedan är jag ledig fram till fredag 16.00 Sja bli helt underbart med några lediga dagar och vädret ser ju lovande ut med. 


I fredagskväll hann vi med en liten sväng till gullbrannastranden iallafall:

           


Och i lördags var det övernattning hos mormor och morfar för busarnas del, kändes sådär att åka och jobba när det var såhär jag lämnade dem..

 

Av Emma - 18 juli 2013 19:51

Idag fick grabbarna följa med mig till jobbet en liten stund. Jag började ju klockan 16 då Rasmus slutar. Så istället för att lämna dem en timma på förskolan så fick de följa med mig.
Blev lite bus ute på gården i lekstugan. Så nu får jag inte träffa dem förrän i morgon vid 16 tiden då jag slutat detta passet.

Skapa flashcards