Halmstad mamman

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emma - 31 oktober 2013 22:13

Idag fick jag äntligen köpt nya fodrade stövlar till killarna. Lucas kunde naturligtvis inte ha de jag hade tagit till honom för de va för små, så jag får ta och byta dem.

Men Kevin kunde ha sina och har inte tagit av dem sedan han fick dem. Han skulle till och med sova med dem på sig tokstollen! Så jag gissar att det blev högsta betyg på dem!

Men inna sängdags blev det en myskväll med mina små grabbar till Lilla Jönssonligan. Blir ju inget fredagsmys med dem i morgon eftersom jag jobbar kväll så fick ju ta det idag istället.



Av Emma - 30 oktober 2013 20:01

Efter en dag på jobbet mellan 9.30-19 är jag nu helt slut. Vi hade bara 12 barn men allihopa har verkligen varit helt speedade eller skrikt och gnällt hela dagen. Men efter kvällsmaten blev det bolibompa mys och jag hade tre underbara tjejer i knät och jämte mig som myste och inte alls ville att jag skulle åka hem. Då blir man så glad och likadant när föräldrar kommer och säger att barnen pratar om en hemma och längtar efter en. Man blir varm i hjärtat!


Men som sagt nu är jag helt slut och ska ta och hoppa in i duschen innan sängen skriker efter mig.

Morgondagen bjuder på lilleraturseminarium, besök på min VFU-plats och sedan ett besök hos Gabriel. Fullt ös!!


Av Emma - 29 oktober 2013 22:04

Idag fick vi hem papper angående att Lucas ska börja förskoleklass till hösten. Var tog min lilla kille vägen?
Tiden går alldeles för fort!

Av Emma - 29 oktober 2013 22:02

Simone drog fram över Halmstad igår kväll. Efrer jag lagt Lucas och Kevin kom Kevin ut och sa, mamma jag är jätterädd! Lösningen blev att Lucas fick lagga sig hos Kevin i hans säng och sova då han också var rädd. Trodde inte att det skulle va så smidigt mendet funkade faktiskt och båda två somnade fort utan att tramsa. Det är riktig syskonkärlek när den är som bäst!
Men vi blev inte så hårt drabbade. Ett träd har blåst mer och lagt sig över handikappsrutan men där stod ingen bil. Ström hade vi helatiden och Rasmus och Fredrik var ute i grötvik och kollade men kom hem helskinnade båda två.
Mamma och pappa bor ju ute i skogen så de var strömlösa i lite mer än ett dygn och en del träd har fallit där. Det har även blivit en del andra skador här runt om i Halmstad flera träd som vält, tak som blåst av och lastbilar som blåst omkull.
Gillar inte vädret makter!!
Men skönt att det inte blev vörre än vad det var.

Av Emma - 28 oktober 2013 10:41

Lämnade grabbarnagrus klockan nio och är nu hemma. Ska egentligen läsa, har tre böcker som ska läsas och två av dem ska skrivas dubbellogg till. Men motivationen är verkligen noll idag. Jag har iallafall fått tvätten vikt, kan verkligen inte koncentrera mig när det är oordning överallt. Men nu är det gjort iallafall och jag har även fått gjort lite annat förberedande inför skolan. Men så var det ju läsandet.. Om 15 minuter ska jag ta och hämta Kevin för ett logopedbesök och sedan i eftermiddag ska jag och min basgrupp hålla i ett litteraturseminarium. 

Efter det är det ett besök till Gabriel inbokat.

Får väl se ifall det blir den stormen de varnar för med. Kan ju hålla tummarna för att det inte blir så som de varnat för iallafall.

Nä dags att packa ihop inför eftermiddagen innan det är dags att bege sig..

Av Emma - 28 oktober 2013 10:35

Igår var vi ute på en liten roadtrip. Rasmus kusin döpte sin lille Melker och de bor i Kristianstad. 

Men ipad och godis till ungarna och godis och läsning för min del så gick resan ganska smidigt.

Iallafall dit, hemresan tog en aning längre tid än vad vi räknade med då Rasmus hade skrivit in Halmstad som destination på gpsen, bara det att Halmstad visade sig vara en gård någonstans i skånes djupaste skogar.. Men en timmas extra bilresa så var vi hemma igen.

Buskusinerna leker.


Av Emma - 25 oktober 2013 20:45

Gårdagen fortsatte att vara helt i samma anda som den började, med andra ord en riktig skitdag!!

Men man brukar ju säga att en olycka sällan kommer ensam och det brukar ju faktiskt stämma ganska bra.


Nya tag idag, började väl inte så bra den heller då syskonkärleken var på topp.. Eller inte!

Men skolan gick hyfsat fort och det är riktigt intressant. Vi läser specialpedagogik nu och det är ett ämne som intresserar mig. Man får många tankeställare om bland annat hur skolan är uppbyggd och hur vissa ser på lärande.

Men kursen har bara börjat så det lär väl bli mer tankar och åsikter gissar jag!

Efter skolan var det dags att hämta grabbarnagrus och åka till simskolan. De var helt speedade båda två, måste vara fel på fredagar, de var precis likadana förra veckan. Vi fick sällskap på badhuset av Johanna och kusin Ellen, mysigt att träffa dem igen!


I morgon är det dags att jobba igen och på söndag är det dop. Så det är en full helg!



Av Emma - 24 oktober 2013 07:38

Känner att det hade varit ett väldans bra alternativ..
Allt känns bara så mycket och jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Vad ska man prioritera?
Alla saker är saker jag könner att jag verkligen måste. Fpr ofta höra att kag är så himla duktig som hinner med så mycket. Men som det känns nu känns det bara för mycket och jag känner mig inte alls duktig.
Klona sig och utöka dygnets timmar hade kanske varit en lösning, men det går ju inget av de.
Idag känns allt extra hopplöst med eftersom jag vaknat en gång i timmen ungefär. Fått gå upp och bädda rent en säng och sen en extra besökare i vår säng. Rasmus var snäll och lämnade killarna fast att jag skulle gjortdet men ändå lyckades jag missa bussen och har glömt alla saker hemma som jag skulle tagit med, bland annar saker som skulle lämnats in. Men med en sån start kan det väl knappast bli värre hoppas jag!

Färdg gnällt för denna gången. Dags att hoppa av bussen.

Ovido - Quiz & Flashcards