Halmstad mamman

Alla inlägg under december 2013

Av Emma - 31 december 2013 10:50

Nu är sista dagen på detta året kommen. Detta året har haft både med och motgångar, men de motgångarna har inte fått segra. Istället kanske de har gjort att man blivit starkare? Jag hoppas på det iallafall!


Inför nästa år känns det som att det kommer hända mycket. Massa bebisar som ska ploppa ut i vår närhet, examen närmar sig och om ett år sitter jag väl här och sliter mitt hår över c-uppsatsen som ska skrivas men efter det så är jag klar! 

Jag har en del förhoppningar om vad som ska ske under 2014, vissa kommer säkert att uppfyllas och andra får kanske vänta ett tag till. Men det känns som att det kommer bli ett bra år. 

Min lilla plutt, eller ja stora, han ska börja i förskoleklass! Helt ofattbart! 


Men nu kanske jag ska ta och göra mig i ordning, snart är det dags att åka hem till mamma och pappa. Lucas och Kevin är så förväntansfulla inför vad som kommer att hända under dagen med raketer och så.

Sådan morfar sådanna barnbarn eller? Morfar är en stor idol i deras ögon ♥


Gott nytt år!!

 

Av Emma - 31 december 2013 10:40

Jag har under de senaste månaderna, eller kanske till och med året kännt att jag glidigt ifrån några personer. Till en början tänkte jag väl inte så mycket på det men nu under den senaste månaden har det bara blivit mer och mer uppenbart. Den ena saken efter den andra dyker upp som gör att jag känner mig bortglömd och bortprioriterad. Att jag och även några andra runt mig blir orättvist behandlade medan andra känns väldigt favoritiserade. 

Kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det skulle bli såhär, vilket gör mig så ledsen!

Tänk att någon som man har varit så nära kan kännas så långt borta nu..

Jag är iallafall glad och tacksam för dem som finns i min närhet och verkligen bryr sig! 


Ska man bryta ihop eller bita ihop? 

Av Emma - 28 december 2013 10:02

För någon dag sedan var vi hos några för att fira jul. Det var ett par barn som inte hade firat jul med den föräldern utan kom just den dagen. Så efter maten så var det dags för julklappsutdelning. Alla barn fick utom Lucas och Kevin..
Jag blir så, rent ut sagt, jävla förbannad!!!
Lucas och Kevin var yngst och alla andra barn och även några vuxna fick paket, men inte dem.
Hur tänker man??
Visst vi hade bestämt att vi inte skulle byta julklappar med dem, men där fanns andra som bor där som hade köpt som de fick på julafton. Hade man inte kunnat spara någon till dem så de hade fått varsin då? Eller ringt oss och sagt att de hade paket till alla men inte dem så vi hade kunnat fixa något. Eller helt enkelt väntat tills vi åkt hem!
Jag blir så ledsen och arg när man gör på det viset!!! Inte de lättaste att förklara för en fyraåring och en femåring att alla andra får paket utom dem!

Av Emma - 24 december 2013 13:56

Av Emma - 23 december 2013 13:33

Tentan är inlämnad, julklapparna är klara, håret nyfärgat, grabbarnagrus nyklippta, tomtar och gran står framme. Ja nu är det jul. Imorgon är det julafton och killarna är väldigt förväntansfulla!

Jag ska ta och fixa lite mat inför morgondagen som ska med hem till mamma och pappa och ikväll blir det bingolotto.  

Nä dags att sätta fart i köket så man bara kan göra ingenting sen kanske. Tror det får bli så, är helt slut efter en förmiddag på eurostop tillsammans med mina två små troll och resten av halmstads befolkning. 


Av Emma - 16 december 2013 19:38

Nu har jag suttit p åsamma stol sedan 8.30 i morse och nu är klockan 19.40 Men jag har väl fått med det mesta i tentan, Ska inte skriva mer idag utan gå igenom den i morgon förmiddag innan jag ska skicka den vidare för bedömmning av en i basgruppen och jag ska även bedömma en annas text. Ska bli så underbart när den är helt klar och inlämnad! Min träning missade ajg idag med för att jag var tvungen att sitta och skriva. Känner att min rygg och höft hade behövt sig en vända på gymmet men nu är det för sent. I morgon kväll blir det iallafall ett combatpass, längtar!!


Nu ska jag ta och bara andas och inte göra ett skit mer, rent ut sagt!


Hoppas att alla har en härlig kväll!

Av Emma - 15 december 2013 14:13

Då var det söndag igen, stressen för tentan börjar infinna sig, jag satt ju med den i fredags men kom verkligen ingenstans alls.. Satt igårkväll igen och fick ner en halv sidag iallafall, bara 4,5-5,5 sidor kvar nu då och det är till tisdag klockan 12. Suck och stön säger jag bara! Ska ta och sitta ikväll igen och sedan hela måndagen och tisdag fram till middag, sedan är det dags att skicka den och bedömma en annan. Känndes som jag kom igång lite igår så får väl hoppas att det lossnar helt i kväll.
Nä dags att släppa tankarna på tentan för några timamr kanske, inte så lät men behövligt.


Var hos Gabriel i förmiddags, knakade en del men det var ändå betydligt bättre än sist tyckte han och det är ju kanon. Har ju dock haft ännu ondare nu den senaste veckan efter att tejpen lossnat, men han sa att det är precis så som jag haft innan bara det att jag känner av det mer nu eftersom jag har varit bättre och när jag då får tillbaka det som det var innan känns det värre. Så det blev mer tejp och denna gången rosa, samt några magövningar. Ska träffa honom om en vecka igen, får se hur det går i veckan nu när jag har tejp igen, om det var den som gjorde någon nytta. Just nu känns det inte alls bra men nu har han ju knäckt och tryckt så det är väl inte så konstigt, brukar ju alltid göra mer ont samma da men dagen efter bättre så det hoppas vi på denna gången med!


Av Emma - 13 december 2013 22:42

I onsdags fick jag ett telefonsamtal från förskolan. Lucas hade ont i magen och var ledsen. Jag ringde Rasmus och han åkte dit. När han kom dit så kräktes Lucas.. Så ännu en gång blir det flera dagar där planeringen går åt skogen. Stackaren spydde hela eftermiddagen och halva natten, men dagen efter var han pigg och glad igen och ännu är ingen av oss andra drabbade. Men det som inte blev som planerat var ju först luciafirandet, Kevin hade verkligen sett fram emot att få vara pepparkaka och han skulle till och med få gå fram och göra ett litet rollspel. Men en magsjuk bror och han får inte gå till förskolan.. Slucian missades detta året vilket jag tycker är tråkigt, det var ju sista gågen för Lucas del, nästa gågn är han i förskoleklass. Sen var det ju meningen att jag skulle skriva på min tenta med, både i torsdags och i dag. Men det går inte när de är hemma och ta med alla böcker och papper det går inte heller. Då hade jag fått ta med en hel resväska nästan. Så nu känns det som jag ligger en aning efter!

Har suttit nu ikväll när grabbarna lagt sig, Rasmus är ändå inte hemma utan i småland med en kompis. Men det går verkligen inte, jag kommer inte någonstans alls. Står och trampar på precis samma ställe hela tiden, hade man bara kommit igång hade det nog gått lättare. Jag har koll på vad jag vill ha med och har hittat en del i böckerna som ska med men vet inte hur jag ska få med det på ett bra sätt och allt bara låser sig. Skit, skit! Kanske är dags att gå och lägga sig och fortsätta i morgon kväll?! Tröttheten flåsar mig i nacken och huvudvärken skrattar åt mig.

Blir en såndär rolig helg med enbart skolarbeta på kvällarna, men det är bara några dagaar till sedan ska den vara inlämnad och det blir lite julledigt, inget lov för det har vi ju så klart inte, men vi har inga inplanerade skoldagar utan bara läsdagar. 


I eftermiddags blev det en rund apå bion för mig och grababrna när vi lämnat av Rasmus till Fredrik, Turbo såg vi. Båda två tyckte att den var bra men Kevin tyckte att det var lite jobbigt att sitta stilla så länge så han gick runt lite i salongen men det vara bara vi och en mamma med son som var där så det gjorde ju inte så mycket. 

Sen åkte julgranen fram, Lucas och Kevin har ju tjatat i två veckor nu att de vill ha fram den så det var väl lika bra.

Nu lyser den så fint i vardagsrummet.


 



Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards