Halmstad mamman

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma - 27 juni 2014 07:40

Dagarna går fort nu, jobbar sent varje dag så hinner knappt med någonting känns det som.. Idag är dock sista dagen på detta jobbet i några veckor nu. Kommer sakna dem jättemycket! Men jag vet att jag kommer komma tillbaka iallafall! Efter dagens pass väntar fem dagars ledighet och sen är det nästa jobb som gäller resten av sommaren. Blir en aningen annorlunda tider då eftersom det mesta av passen är ob-tider.
Ska bli skönt att vara lite ledig nu iallafall, det behöver jag efter de senaste månadernas fullspäckade schema. Dessvärre är ju inte Rasmus ledig men när han har semester sedan så har jag rätt bra tider ändå.

Men nu är det dags att kliva på bussen och snart börja jobba. Får väl se hur det går bara då jag har sådan fruktansvärd träningsvärk i benen att det är en aningen jobbigt att resa sig och sätta sig. Passar ju perfekt på en avdelning med ett och tvååringar!

Mina älskade små killar!!

Av Emma - 17 juni 2014 08:06

Igår var jag ledig då det var stängningsdags på jobbet. Det passade perfekt eftersom Kevin hade tid hos logopeden och jag skulle på möte på sömntutan.
Kevin har gått lite framåt i talet men har fortfarande en del svårigheter med vissa uttal. Så efter Catarinas semester blir det hårstrån i höst. De tränar mycket i grupp på förskolan med praxisalfabetet vilket Catarina märkte men han behöver ändå öste extra träning med mer hjälp. Känns väldigt bra med tanke på att talet tar mycket på hans självförtroende när vissa inte förstår det han säger. Tycker så synd om honom och det gör ont att han inte vågar prata utan ber Lucas göra det åt honom istället. Men sedan när Lucas kommer till skolan och han inte har honom som trygghet tror och hoppas jag att det blir bättre för honom. Och att han då kommer få mer hjälp av Catarina blir perfekt.

Men idag är det dags för jobb igen. Sitter på bussen nu och är snart framme. Jobbar till 16.30 och efter det blir det ett trx-pass. Var längesedan jag gick på det så jag lär väl vara helt mör i morgon.. Men nu är det dags att jobba lite iallafall!

Av Emma - 15 juni 2014 16:00

Rasmus barndomsdröm har nu gått i uppfyllelse! En ny leksak är inköpt, en radiostyrdbil som går väldans fort! Han sa att den var till ungarna men jag vet inte det jag.. Tror nog allt att det är en leksak till honom själv.
Men så länge de ha kul allihopa så varför inte. Dock kan inte grabbarnagrus ha den själva då den går i ca 40 km/h.
Men jag har iallafall tre lyckliga killar här hemma.
Det firar jag med en tjejkväll på O'learys med några som jag gick gymnasiet med. Var ett bra tag sedan vi sågs så det ska bli himla mysigt!

Av Emma - 12 juni 2014 06:29

Sakta men säkert börjar jag släppa taget om skolan. Har ju inte fått alla betygen inrapporterade än men snart och då kan jag släppa allt helt.
Det finna inget jag kan göra nu iallafall vilket känns skönt. Så nu är det bara till att jobba på och hålla tummarna för ett godkänt, men det ska nog inte vara några problem!
Just nu jobbar jag på en dagsförskola och jag trivs som fisken i vattnet! Håller tummarna att det kanske kan finnas en tjänst där till mig när jag är klar. Deras verksamhet och personalen som jobbar där känns kanon och jag måste säga att det är den bästa förskola jag varit och jobbat på! Ska vara där nästa vecka med sedan går jag på sommarschemat på sömntutan.

Nu är jag snart framme, en tidig dag idag och imorgon blir det en liten kvällssväng till sömntutan.

Av Emma - 10 juni 2014 06:52

Skolan är Slut för denna terminen och jobbet har börjat. Ska vara tre veckor på en förskola nu som jag trivs superba på! Sen resten av sommaren blir det på min andra förskola som jag brukar vara på.
Har inget ledigt direkt men tackar ob-tiderna så blir det lite ledigt emellanåt iallafall.
Det är så skönt att slippa skolan för ett tag nu! Och vädret är kanon nu med så det kan ju inte bli bättre!
Men nu måste jag väcka mina små troll!
Hoppas ni alla får en härlig dag.

Av Emma - 1 juni 2014 13:26

Just nu är det väldigt mycket.. vfun är slut och det är en vecka kvar till skolan är slut. Men det innebär också att de sista ska vara klart innan sommaruppehållet. På torsdag har vi muntlig redovisning som ska vara i 15 minuter. Jag hade gjort upp en tidsplan som har spruckit rejält.. Är nu inne på dag 6 av 9 med jobb. Visst är det kul att jobba och det behövs ju för ekonomins skull.
Så just nu är det minst sagt en aning stressigt. Längtar tills torsdag då det är sista dagen i skolan för denna terminen och då kan termin 5 av 7 bockas av och det är bara två kvar sen får jag min examen som förskollärare!

Men denna dagen är seg.. Har ett arbetspass på 23 timmar och det är nu 2,5 kvar. Tiden går saaakta!
Imon är det jobb på en anna förskola och sen natt jobb tisdag till onsdag. Och på torsdag är det som jag skrev innan dags för examination.
Några dagar till att hålla ut, sen är det bara jobbet.

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards