Halmstad mamman

Alla inlägg under maj 2014

Av Emma - 25 maj 2014 06:00

Det är söndag och morsdag klockan är 05.56 och jag ska hoppa in i duschen nu. Sedan ska jag bege mig till jobbet. Jobbade även igår, gissa om jag längtar tills imprgon när jag ska sitta hemma och skriva och förbereda inför den sista examinationen? En sjudagars arbetsvecka är tuff..
Men nu är det nog dags att jag sätter lite fart börjar om en timma och ska hinna med en dusch!
Hoppas att ni alla får en riktigt härlig morsdag!

Av Emma - 20 maj 2014 07:55

Dagen började inte så bra, eller snarare i natt.. Kevin har varit vaken vilket han inte brukar vara. Han skulle inte sova och han skulle inte ligga i sin säng och ligger han i vår kan jag absolut inte sova. Men när Rasmus la honom så gick det bra sedan . Så när det var dags att gå upp i morse var det en aning jobbig. Men jag kom upp till slut och Lucas med utan problem. Sen var det ju dags för den andra lille herren. Han skulle inte upp och han skulle inte ta på kläder. Detta resulterade i att vi missade bussen och jag har dåligt samvete för att kvällen igår slutade med att vi bråkade då han inte skulle sova och började med bråk för att han inte ville ta på sig.
Han är envis som synden den lille mannen och dessvärre måste man ju vara det tillbaka för att han ska förstå att man inte kan få som man vill bara för att man skriker och gnäller. Visst får man välja sina strider och kompromissa men det är tråkigt att det alltid ska vara massa bråk. Men det är väl bara att härda ut, jag ser det som att det kommer betala sig i framtiden. Om man från början lär barnen vad som är rätt och fel och hur man ska vara så har man igen det när de är äldre sedan. Jag ser det som att man gör dem en otjänst ifall man "skyddar" dem för mycket och låter dem göra som de vill när de är små för sedan när man blir äldre så ser det inte ut så. Man kan inte få som man vill alltid och man kan inte bete sig på vilket sätt som helst.

Men hur tråkigt de än är så älskar jag mina små killar!!

Av Emma - 19 maj 2014 12:20

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Det har hunnit att hända en del saker sedan sist.
Jag har blivit ett år äldre så är nu närmre 30 än 20. Min fina vän Carro har fått sina fina tvillingar. En liten Jack och en liten Ebba, stort grattis till er!!
Sen har det varit grillkväll på grabbarnas förskola, vi har firat svärmor som fyller år nu i veckan. Lucas ville att hon skulle ha kalas på stadsbondgåren så det blev det igår. Grilla och titta på djur, helt perfekt förmiddag.

Sen har jag ju även vfu, är inne på sista veckan nu. Längtar ju verkligen inte tillbaka till skolan igen! Men det är bara två veckor efter vfun sen är det sommarlov fram till september. Har dock inte fått mitt schema än så har ingen aning om hur min sommar kommer att se ut.. Men det ska nog bli bra.

Av Emma - 6 maj 2014 07:27

Då var det ännu en ny dag. Det är en aning kyligt ute och regnat har det gjort med. Är det för att det är vårruset ikväll? Får hoppas att vädret bättrar på sig under dagen.
Men innan det är dags för vårruset väntar en heldag med vfu. Första dagen gick bra. Tar kanske tid att ställa om sig eftersom det är en del saker som skiljer som jag inte alls är van vid. Och även att det är en väldigt stor barngrupp med bara små barn. Jag är ju van vid en blandning.
Det blir en utmaning iallafall men jag har kanske en början på en ide till vad jag ska göra. Får se ifall det går vägen bara. Om inte får jag väl bara ta lärdom av det!

Av Emma - 5 maj 2014 06:35

Jaha då var en lång helg över för min del. Känns dock inte som jag har varit ledig. Det har varit fullt ös hela tiden. Utvecklingssamtal på förskolan för båda grabbarna, kals, jobb och lite annat smått och gott.
Mina tre killar har dock fortfarande ledigt idag, förskolan är stängd idag så de har en extra dag. Själv ska jag till min första dag av tre veckor på vfu. Ny plats med ny ålder, nya barn, ny personal och ny handledare.
Så det ska bli intressant att se vad dessa tre veckor har att erbjuda!
Men nu är det väl bäst att jag hoppar in i duschen så jag inte kommer försent första dagen!

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards