Halmstad mamman

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Emma - 9 januari 2013 20:01

Simskolan gick kanon, han gick från att inte våga doppa huvudet och inte våga hoppa från kanten till att göra bada delarna. Jag är så stolt över honom! Och simläraren var kanon, han lekte fram allt och var riktigt rolig. Så både han och Elvira längtar redan till nästa vecka.

Under tiden som vi var på simskolan var Kevin och myste hemma hos barnens farmor och när vi kom dit fick vi pannkakor. En aningens bättre slut än början på dagen!

Av Emma - 9 januari 2013 15:42

 

Första gången på simskolan för Lucas. Han är nog lite nervös, igår frågade han vad han skulle göra om han drunknar. Så lite orolig är han nog allt, men han ser fram emot det!

Av Emma - 9 januari 2013 08:42

Denna dagen har knappt börjat men som det känns nu hade den lika gärna kunnat kvitta..
Kevin vaknade vid 5.50 och skrek, han vägrade säga vad det var och tjurade bara istället. Sen fortsatte han med sitt gnällande och tjurande resten av morgonen. Lucas var på bättre humör än lillebror men han samarbetade inte han heller. När jag väl fått ut dem och är på väg till förskolan är det någon med vagn som springer ikapp mig. Och vem är de, om inte vår granne som jag verkligen inte orkar med. De ska till samma ställe som vi och munnen går i ett och jag fick veta att han inte kunnat sova inatt för att hans mage har varit lite orolig. Precis som jag vill veta det då eller? Och varför skulle han komma just idag? Jag som inte ville träffa någon alls på vägen..
Ja ja, dagen kan väl bara bli bättre då, förhoppningsvis iallafall!
Ska ta och åka och jobba lite nu, samma förskola som igår.
Gnälligt blev det idag men så är livet ibland, inte alltid en dans på rosor.

Ovido - Quiz & Flashcards