Halmstad mamman

Alla inlägg under mars 2014

Av Emma - 31 mars 2014 10:42

Denna helgen har erbjudit underbart väder! Vi har grillat hemma hos mamma och pappa och Lucas och Kevin har snickrat och hjälpt mamma att gräva upp buskar. Jag har tvättat bilen och Rasmus har bytt till sommardäck. Helgen avslutades med en stund på sagoängen.

Denna dagen och veckan började med detta:

Ett pass med mage och baksida axel och efter det grit plyo. Jag älskar verkligen grit passen. Helt underbara är dem. Har dock inte gjort cardiopasset men de andra två. Älskar dem verkligen!
Så nu är jag fullkomligt redo för att bita tag i litteraturen som ska läsas, som dessutom är på norska.. 200 sidor norska, hur tänkte dem där?
Får väl se ifall jag förstår någonting.

Av Emma - 26 mars 2014 23:09

I söndags var det sex år sedan vår älskade Lucas föddes. Tänk att min lilla kille har blivit så stor. Efter sommaren börjar han i skolan..

Av Emma - 25 mars 2014 13:15

Examinerande litteraturseminarium i morgon. Hade ju hellre ägnat dagen åt roligare saker! Men ikväll är det body combat iallafall vilket gör att dagen avslutas på topp!

Av Emma - 21 mars 2014 07:54

Då är det dags, det är fredag morgon och grit streinght står på schemat. Vilket med andra ord innebär en brutal men härlig start på dagen. Vikterna är ökade, det är ny release och jag är laddad till tusen!

Efter denna starten på dagen fortsätter det med gitarr och sång i skolan. Sen är det handling inför helgens kalas som ska göras följt av simskola för Kevin. Så jag vet vad jag ska göra idag iallafall.

Nu är det dags att trötta ut musklerna! Hoppas att jag kan hålla i gitarren sen bara..

Av Emma - 17 mars 2014 08:36

Då var det måndag igen, denna kursen vi läser nu är verkligen intensiv jämfört med dem vi haft innan. I höstas var det tuffare men de är ändå mer intensivt nu. Men då går ju tiden fort iallafall och sommaren är snart här.

Just nu sitter jag på bussen in till stan. Har precis lämnat killarna på förskolan och Kevin vill inte alls vara där.. Känns så hemskt att lämna honom när man inte vet vad det är som får honom att inte vilja vara där. Får väl ta och ringa dit och höra hur det går för honom sen. De har ju lång dag idag vilket gör att det känns extra tufft att lämna honom..

För min del idag så är det grupparbete på förmiddagen och sen i eftermiddag är det vfu-områdesdag. Känns inte alls lockande med ett huvud som är på gränsen till att sprängas men håller tummarna att det försvinner snart!

Av Emma - 14 mars 2014 14:54

Denna veckan har bjudit på fullt ös.Bild workshops, grupparbeten, teaterföreställningar, drama, gitarr och sånglektioner. Sen har det även bjudit på lite träning så idag kan jag knappt röra mig känns det som, men de är härligt när det är träningsvärk som är orsaken.
Lite familjetid har det även blivit och så har Lucas haft feber två dagar så han fick följa med mig till skolan idag eftersom det ska vara en feberfri dag.
Men snart ska vi åka och hämta upp Kevin från förskolan, måste bara plocka iordning alla papper och böcker som ligger utspridda på hela sängen efter eftermiddagens läsning. När vi hämtat honom är det simskola som står på dagordningen.

Och en annan sak som jag måste skryta lite med är att jag fick ett vg på hemtentan i matte också. Så det blir ett vg i slutbetyg på mattekursen! Helt fantastiskt!

Av Emma - 10 mars 2014 09:22

Det har varit helt underbart väder denna helgen och även idag ser det ut att bli kanon. Får väl se ifall jag kan fixa iordning min cyckel så jag kan cyckla till skolan. Om nu min höft går med på det vill säga..

Igår var hela familjen på stadsbondgården vilket grabbarnagrus gillade. Och nu hoppas jag verkligen att våren har kommit för att stanna. Men man ska kanske inte ropa hej än. Den dagen Lucas föddes var det ju snöstorm. Men man kan ju alltid hoppas iallafall!

Idag är det bildworkshop och grupparbete som står på schemat och kvällen bjuder på lite träning. Resten av veckan kommer även den att tillbringas i skolan. Vi brukar ju alltid ha någon dag hemma annars men inte denna.
Dags att hoppa av bussen nu och gå på nästa!

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards