Halmstad mamman

Alla inlägg under september 2014

Av Emma - 20 september 2014 23:24

Ja om två veckor kan jag sätta en "check på den" på VTM-kursen. Ska bli mer än underbart måste jag säga!

Sen är det bara fyra kurser kvar och två tillfällen med VFU (verksamhetsförlagd utbildning), bara 258 dagar kvar tills jag tar examen! Och det bästa av allt är att jag redan ska på anställningsintervju!

Det är ju inte säkert att jag får tjänsten som är utanonserad nu, men personen jag pratade med sa att det fanns lediga tjänster till våren och att hon mer än gärna ville träffa mig samt att hon sa att jag var den första hon ringde till, så det känns ju kanon!

Känns så härligt att 3 års, snart 3,5 års slit ger resultat! Ska bli så himla skönt att komma ut i verkligheten påriktigt sedan och slippa skolan. Visst har det sina fördelar med att vara student, men det finns en del nackdelar också som inte väger upp fördelarna med ett jobb. 

Men samtidigt som det känns helt underbart att snart vara klar med skolan så är det rätt skrämmande också, jag har ju inte en aning om vad jag gör om ett år, var jag jobbar och med vilka.

Men åhhh vad ja längtar nu!!




Av Emma - 20 september 2014 23:14

Hela veckan har vi haft målare här hemma som har fixat i ena sovrummet. Han blev klar i går och idag har pappa hjälpt Rasmus att lägga nytt golv där inne. Kanonfint blev det.

Det var i vårt sovrum de fixade men nu har vi blivit av med det..


Lucas och Kevin bara bråkar hela tiden och stör varandra både på morgon och kväll vilket har blivit rätt så stora problem här hemma den senaste tiden. 

För att få bukt med detta beslutade jag och Rasmus att vi skulle ge dem varsitt rum. Dessvärre har vi inte tillräckligt med poäng för att kunna få en fyra och då får man ju göra det bästa av situationen. 

Vi har beställt en bäddsoffa, hittade en som var både skönt att ligga i samt supersmidig att bädda och bädda upp. Man drar bara i en rem och sängen fälls ut, inga kuddar behöver plockas bort och sängkläderna kan ligga kvar när man fäller ihop den sedan. 

Så nu har grabbarnagrus fått varsitt rum och det märktes skillnad direkt! 

Det mest optimala hade ju varit ifall vi hade haft en större lägenhet men eftersom det inte är möjligt i dagsläget blev det denna lösningen, vad gör man inte för sina älskade små barn?!



Av Emma - 20 september 2014 23:01

Nu i veckan har jag varit hos ännu en som dragit, slitit och klämt på rygg/höft. Hade lite förhoppningar men det skulle jag inte haft.

Även denna person som jag var hos hade precis samma svar som alla andra. De har ingen aning om vad det kan vara eller hur de ska kunna hjälpa mig..

Att det ska vara så svårt att få rätt på denna skiten rent ut sagt! Tänk om man bara fått et svar på vad det kan vara, det hade varit så mycket lättare mentalt då. Även fast det kanske hade varit något som inte går att fixa så hade man iallafall vetat vad det är. Det hade underlättat så himla mycket! Då hade man ju haft en förklaring till smärtan och inte bara att det gör ont.


Ett litet ljus i tunneln är iallafall att en läkare som jag pratat med, som inte heller vet vad han ska hitta på, har skickat en remiss till ortopeden. Han hade ingen aning om ifall de kan hjälpa mig men han sa iallafall att eftersom jag har ont och har haft det så länge så måste vi gå till botten med det. Så det känns ju iallafall rätt så skönt att han verkligen tar det på allvar vilket jag inte upplevgt att de andra läkarna jag varit hos har gjort. 

Får bara hoppas att det ger något, men har lärt mig vid detta laget att inte hoppas för mycket..


Men jag ber till alla högre makter, om det nu finns några, att jag snart ska få en förklaring på detta och förhoppningsvis bli av med det också!


Gnäll, gnäll gnäll.. Känner mig som en gnällig gammal tant, haha!


Av Emma - 10 september 2014 16:03

Vad ska jag göra nu?
Svaret på MR kom idag och det visade ingenting..
Vad f*n ska jag göra nu då? Läkaren rekommenderar sjukgymnast, vilket jag totalvägrar. De är ju tack vare att jag gick dit som jag har ont i ryggen oxå och inte bara bara i höften som jag sökte hjälp för från början.
Som det känns nu hade ett negativt besked varit bättre än inget alls. Då hade jag ingetallafall haft ett svar på varför jag har ont. Men nu är jag tillbaka på ruta ett och har inte en aning om vad jag ska göra.
Är det ens någon som tror på mig längre?
Är det meningen att jag bara ska leva med smärtan??

Av Emma - 5 september 2014 05:55

Skolan har dragit igång och det ordentligt! Har gått i skolan i 4 dagar men det känns som jag har varit där hela tiden utan något sommaruppehåll. Det var fullt ös direkt och eftersom det är skolstart har jag naturligtvis gått och blivit förkyld. Slår aldrig fel, så fort skolan börjar blir jag förkyld, har ändå jobbat i förskola från maj-augusti och aldrig varit sjuk under den perioden. Men nu kom det!
Men det är väl bara att bita ihop, tid för sjukdom finns inte på kartan för tillfället ..

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards