Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Blandade känslor

Av Emma - 7 april 2016 19:57

I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som händer då det var en omorganisation i höstas. Det är fortfarande en lång väg kvar att gå tills grunden i verksamheten är uppbyggd och det känns som jag bara lämnar mitt i. Hade så gärna fortsatt att bygga upp verksamheten eftersom jag varit med från starten. Men nu kom lillebror i mellan. Vilket jag självklart är superglad över!! I april nästa år är jag tillbaka i arbete igen, förhoppningsvis på samma förskola och avdelning och kan fortsätta med uppbyggnaden, men det får tiden utvisa. Jag kommer iallafall tillbaka till samma område även om det skulle bli en annan förskola.
Men innan dess ska jag passa på att njuta och vila nu innan lillebror bestämmer sig för att komma och bara njuta av mina fina killar nu i ett helt år innan Rasmus tar över och är pappaledig.

kursiv textMina fina älskade killar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Av Emma - 17 maj 2015 11:10


I natt är det dags för jobb igen, eller i eftermiddag och i natt. Jobbar 14-08. Tittade i almanackan precis med och insåg då att det är sista gången jag jobbar på den förskolan.. Känns sorgligt, jag har varit där under hela min utbildning, alltså ...

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards