Halmstad mamman

Alla inlägg under april 2016

Av Emma - 7 april 2016 19:57

I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som händer då det var en omorganisation i höstas. Det är fortfarande en lång väg kvar att gå tills grunden i verksamheten är uppbyggd och det känns som jag bara lämnar mitt i. Hade så gärna fortsatt att bygga upp verksamheten eftersom jag varit med från starten. Men nu kom lillebror i mellan. Vilket jag självklart är superglad över!! I april nästa år är jag tillbaka i arbete igen, förhoppningsvis på samma förskola och avdelning och kan fortsätta med uppbyggnaden, men det får tiden utvisa. Jag kommer iallafall tillbaka till samma område även om det skulle bli en annan förskola.
Men innan dess ska jag passa på att njuta och vila nu innan lillebror bestämmer sig för att komma och bara njuta av mina fina killar nu i ett helt år innan Rasmus tar över och är pappaledig.

kursiv textMina fina älskade killar!

Av Emma - 6 april 2016 08:32

Ojojoj vad tiden går!
Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor.
Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma en liten lillebror till oss.
Jag har mått lika dåligt som med de andra två killarna, alltså konstant illamående sedan vecka 5-6 ungefär. Riktigt tjatigt är det men nu i vecka 32 är det iallafall bättre Tack vare mina lergigan comp.

En annan sak som har hänt är att vi har flyttat. Vi har fått en större lägenhet och rättvis verkligen kanon! Vi har flyttat från vallås till brogård men eftersom det ändå ligger så nära så kan Lucas och Kevin gå kvar i samma skola, så det är ju toppen.
Igår hämtade vi även ut en ny bil. Vi bytte in vår V70 från 2011 till en V70 från 2015. Kollade även på BMW men de var alldeles för små i bagaget för att få plats med vagn och sånt. Men jag är supernöjd med V70 och Rasmussen har även fått vinge på bilen, större fälgar och lite sånt så alla är nöjda och glada. Enda lilla detaljen är att det är en automatare, det är ju inget jag är van vid så det blir lite att lära om på nytt. Men hittills har det gått bra iallafall.
Men nu är det dags att bege sig till jobbet, 7 arbetsdagar kvar. Nedräkningen är i full gång!

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Skapa flashcards