Halmstad mamman

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma - 28 januari 2013 11:44

Igår blev det som sagt en riktig städdag. Lucas och Kevin bara bråkade så rasmus och Kevin åkte iväg medans jag och Lucas var duktiga. Dammsugning, dammtorkning, städning under soffan, skrubbning med klorin i badrummet på kaklet. Riktigt duktiga var vi. Sen blev det hemma gjorda köttbullar, potatismos och sås till kvällsmat. Och dagen avslutades sedan välförtjänt i soffan.

Av Emma - 27 januari 2013 08:27

Lucas och Kevin sov ända till 8 idag, så det blev ju lite sovmorgon. Nu sitter de och spelar. Jag hade ju lovat att de skulle få spela igår men tiden räckte inte till så Lucas var jätteledsen igår. Men till slut kom vi överens om att de skulle få spela när de vaknade. Så nu sitter de där och jag har krupit tillbaka ner i sängen igen och ska sätta igång en film tänkte jag. Sen blir det städning idag. Min kära make kom med den brillianta idén att vi skulle ta och storstäda hela lägenheten idag. Tråkigt men det måste ju göras de med.. Så det lär väl ta hela dagen.

Av Emma - 26 januari 2013 18:01

Eftersom jag inte fick tag i några byxor till Lucas igår så blev det en sväng till eurostop idag. Efter de åkte jag och grabbarnagrus ut till Tönnersjö och hälsade på och jag hjälpte Elin att färga håret.
Nu sitter de och kollar på smurfarna och äter chips. Rasmus är iväg på 25-årsfest hos en jobbar kompis och jag ska ta tag i tvätten.som behöver vikas innan nästa maskin är klar. Känns ju lite bättre när högen är mindre, ävan.fast det blir precis lika mycket i slutändan iallafall.

Av Emma - 25 januari 2013 22:50

Vid 14 hämtade jag hem killarna från förskolan, körde och hämtade syster inne i stan och sedan ut till Tönnersjö. Killarna stannade kvar där och jag åkte vidare till Rasmus jobb för att hämta upp honom och sen styrde bilen mot gekås! Där var nästan inget folk alls så det var kanon. Dock så hade de inte så mycket kläder till barnen som jag hoppats. Men lite blev det iallafall.

Av Emma - 25 januari 2013 22:47

Idag några dagar för sent så fick jag ett sms från posten att jag kunde hämta ut mitt paket. Så nu har jag att göra om kvällarna..

Av Emma - 25 januari 2013 10:12

Både våg och måttband visar minus denna veckan, känns underbart! På shapelink kan man sätta upp mål och jag har nått 14,7 % så det går sakta men säkert framåt. Jag har satt min födelsedag som måldatum så jag hoppas att det går. Men det ska det göra, vill man så kan man!


 

Av Emma - 25 januari 2013 07:47

Åh vad sängen är extra skön idag! Tänk om man hade fått ligga kvar bara lite lite till.. Men det är väl bäst att jag går upp så mina söta små får i sig lite frukost innan det är dags att gå till förskolan.

Av Emma - 24 januari 2013 19:53

Träningsvärken sitter som en smäck idag, finns nog ingen kroppsdel jag inte har ont i. Värre blir det väl i morgon för jag har precis kommit hem från ett BC-pass. Men det är riktigt härligt med träningsvärk! Och idag klarade jag av hela delen med magövningen i slutet på passet. Det har jag inte gjort innan så jag är lite stolt över mig själv!

Ovido - Quiz & Flashcards