Halmstad mamman

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma - 7 januari 2013 14:02

Nu ska kaoset av papper och böcker plockas undan för idag. Kanske att de åker fram ikväll igen. Men bara kanske! Ska ta mig lite mellanmål nu, kiwi och skorpa blir det nog. Sen blir det en promenad för att hämta hem mina små vilddjur.

Av Emma - 7 januari 2013 12:00

Denna julen har det varit väldigt mycket onyttigheter.. Eller rättaresagt under hösten, men speciellt nu under julledigheten. 

Så från och med idag ska det bli ändring på detta. Bara godis en gång i veckan och då inte mycket och så träning, 2 helst 3 gånger i veckan.

Hela förra våren gick det kanon och sen på hösten vet jag inte vad som hände, men jag gissar på att det var sommarens uppehåll som gjorde att det gick lite sämre sen på hösten och att vissa små kilon smög sig tillbaka igen. Så nu ska de där sista kilona och centimetrarna runt magen BORT! Jag har ju fortfarande inte blivit av med de där sista gravidkilona efter Lucas och Kevin så efter lite mer än 3 år är det kanske dags att ta tag i detta. Och det känns verkligen riktigt skönt att ha bestämt sig för detta nu, så nu är det bara till att ligga i och inte falla för några frestelser! Kommer nog bli svårt för godis är ju väldigt gott, men nu har jag ju bestämt mig så då är det bara till att köra stenhårt! 


Av Emma - 7 januari 2013 10:23

Jag känner att jag har massa saker som jag vill och måste göra.. Men var är tiden till allt och var ska man börja? 

Barnen är lämnade och jag ska hämta dem vid 15. På väg hem gick jag inom affären och köpte lite mjölk och annat som kylskåpet skrek efter. Jag är hemma och har ätit frukost. Har även lyckats få ner några meningar på tentan och hitta saker i en artikel som ska med. Men samtidigt så hade jag behövt ta mig till gymmet, jag hade behövt sortera upp tvätten och slänga in den i maskinen, disken i köket ropar på mig och grushögen i hallen hade behövt dammsugas upp. Det är bara några av de saker som står på att göra listan. 

Men vad ska man prioritera? 

Får väl ta och pausa lite i skrivandet några minuter och ta tag i tvätten, den sköter ju sig rätt så bra själv när den väl är sorterad. Så får jag väl skriv lite till och sedan pausa igen. 

Någon som har extra armar till övers kanske? Om så är fallet så tar jag tacksamt emot dem!

Av Emma - 7 januari 2013 07:04

Nu börjar verkligheten på riktigt igen. Rasmus är på jobbet och jag ska snart bort med mina små till förskolan för att sedan skriva, skriva ,skriva.
Det tog verkligen emot att gå upp och jag hade mer än gärna legat kvar i sängen ett tag till. Både Lucas och Kevin sover fortfarande så snart ät det dags att väcka dem och bege sig iväg.

Av Emma - 6 januari 2013 13:46

Kvällen igår var kanon. Hade super trevligt,  men med det sällskapet kan det ju inte bli annat!

Idag blir det nog en sväng ut till Tönnersjö för att tvätta och dammsuga bilen lite. Annars blir det inte mycket annat gjort.

Av Emma - 5 januari 2013 15:11

Rasmus kollar hokey så jag och killarna är ute på en lekplats. Riktigt härligt väder är det idag.
Senare ikväll ska jag hem till en klasskompis som fyller år idag. Så det blir ett trevligt slut på denna dagen!

Av Emma - 4 januari 2013 21:59

Nu är det slut och jag sitter och försöker hitta artiklar till examinationen som vi ska ha med. Inte det lättaste att hitta vetenskapliga artiklar minsann.. Men har hittat två nu och hoppas att vi kan använda dem. Jag och Emelie ändrade ju oss en del efter vi varit på handledningen och började skriva om allt eftersom vi hade fastnat lite. Men nu är vi igång igen och det känns betydligt bättre. Så snart hoppas jag att vi kan bli klara!

Av Emma - 4 januari 2013 15:04

Denna dagen började med en sväng till eurostop med Carro för blombeställning till brudbuketten. Sedan blev det lite tittande i affärer och en mysig fika.
Nu är jag hemma igen och efter mycket tjat har busarna städat upp efter förmiddagens restaurang lek och nu är det bullerbyn, godis och läsk mys!

Ovido - Quiz & Flashcards