Halmstad mamman

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 12 december 2012 16:15

Emelie har åkt hem och busarna är hämtade. Vi fick gjort en del idag tycker jag. Vi har kanske inte skrivit så mycket men vi har kommit fram till mer exakt vad vi ska skriva om och vi har fått fram lite information och vilka böcker vi kan använda oss av. Så det känns skönt att ha kommit igång och på fredag så ska vi fortsätta igen och då förhoppningsvis få ner lite text med.


Av Emma - 12 december 2012 09:15

Busarna är nu lämnade och jag är på väg hem i vinterkylan. Emelie kommer hem till mig idag så vi kan börja på våran examination. Hoppas att vi kommer en bit idag, känns bra att komma igång.

Av Emma - 11 december 2012 17:28

Har precis kommit till Form, är lite tidig så jag hinner en liten runda i gymmet innan passet börjar. Ska bli härligt att få röra på sig lite. Har ju inte blivit någon ordning på den delen den senaste tiden. Men förhoppningsvis så ska väl de bra rutinerna komma tillbaka snart..
Nu ät det dags att vara lite nyttig iallafall!

Av Emma - 11 december 2012 10:22

Såg en till grej på Facebook, det är några som har startat en grupp som heter "Hästar finns inte". De på står då att hästar är frukter och det är många många som är arga för detta och argumenterar emot och är jätteupprörda.

Alla vet väl att hästar verkligen finns! Jag tror ju att de som skapat denna sida har gjort de för att ha lite roligt och se hur folk reagerar och för att få uppmärksamhet. De har ju verkligen fått som de ville med med tanke på att det är så många som blir upprörda. Det var någon som hade lagt ut en bild på sin häst till dem och skrivit om hela deras livshistoria tillsammans, att man ens orkar bli så upprörd på något sådant? 

När denna människa la upp bilden på sin häst med sin historia så kommenterar ju de som är med i gruppen hejvilt om denna stackars häst och då blir folk upprörda över det. Men vad hade hon väntat sig av att lägga upp en bild sin häst på denna sida? 

Det som skrivs på Facebook få man ju ta och solla bland. Speciellt när det är så uppenbara saker där folk bara vill få uppmärksamhet..Det är väl bara till att ignorera?!

Använd sunt förnuft på internet, trodde jag att alla visste om idag!

Av Emma - 11 december 2012 09:45

Jag läste ett inlägg på facebook som någon hade skrivit till svt. Det var någon som klagade på julkalendern eftersom det fanns spöken och att de gjorde anden i glaset, vilket inte enligt den personen skulle vara bra för barn.

Men hallå, jag har en 4,5-åring och en 3-åring, de tittar på den och tycker att den är kanon. Kevin (den yngsta) är lite rädd för spöken och monster men jag har förklarat för honom att det inte finns några riktiga spöken och han är helt med på att de som visas i julkalendern inte finns på riktigt. Nu finns det ju även ett levande skelett så nu blir väl denna förälder ännu mer upprörd då. 

Jag förstår överhuvudtaget inte vad det är för fel, när jag var liten så visade de föregångaren till den som går nu och jag har överlevt utan några men. Och vet man att man har ett barn som är rädd för den så sitt med och förklara för dem att det inte finns på riktigt. 

Jag och barnen har även kollat på Sunes jul och då kan jag ju tycka att den är värre för där svär dem, de snor julgranar och massa annat som man inte får göra. Och nyheterna ska man ju inte bara tala om vad de visar för hemskheter där.. Och tillgången till internet för barnen måste ju också vara helt fel i så fall för där kan de komma åt både det ena och det andra..

Nä jag tycker bara att det är löjligt att man ska klaga på massa strunt saker. Man kan inte skydda sina barn från allt som finns i världen, jag anser att det är bättre att man är närvarande som förälder och kan förklara för barnen hur saker och ting fungerar istället för att skydda dem från allt. Förr eller senare får de ju reda på det iallafall och då kanske på sätt som är mindre bra..


Men vill man skydda sina barn från hur världen verkligen ser ut och göra dem en otjänst på så sätt så är det upp till var och en, jag tänker inte göra det med mina barn. För mina barn är det finaste och bästa jag har och jag vill inte att de ska få en skev uppfattning och sedan en dag få saker som en smäll rakt i ansiktet för att jag som förälder har "skyddat" mitt barn från hur det verkligen är.

Av Emma - 11 december 2012 09:32

Ännu en kall dag idag men det blåser inte längre så det är skönt iallafall. 

Barnen är lämnade på förskolan, Lucas kom precis lagom till att vara med när de skulle göra expriment och Kevin kom lagom till Lucia träningen. Men träningen har gett resultat, han sjunger hela tiden och det är "Sankta julcia" han sjunger och "jobba med väldig fart". Det är så roligt att höra honom!

Jag sitter och äter lite frukost och snart är det dags att ta fram boken "Nervpirrande pedagogik" ser verkligen inte fram emot detta men det är väl lika bra att öppna den iallafall så är det gjort sedan. Och klockan 13 är det artikelsökning på biblioteket. Låter inte så jätteroligt kanske men det är ju bra att kunna. 

I dag är det ju tisdag vilket innebär Body combat, ska bli så kul! Älskar verkligen det. 

Mys

Av Emma - 10 december 2012 18:04

Har lite kvällsmys med mina små killar till Sunes jul innan årets julkalender börjar.

Av Emma - 10 december 2012 16:38

Kom in i tvrummet och där hittade jag båda killarna fast klistrade framför Scoby doo.

Ovido - Quiz & Flashcards