Halmstad mamman

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Emma - 18 december 2012 20:21

Ja det är väl med dem orden man kan beskriva dagens träningspass! Det var ju ett nytt program som släpptes idag och det kändes i axlarna kan jag säga. Så snygga armar hoppas jag på till sommaren. Det kändes verkligen kanon, och så var ju Hanna tillbaka från sin semester och hon är den bästa instruktören som finns.


När jag kom och hämtade Kevin på förskolan idag så berättade en av fröknarna vad min kära söta lilla son hade sagt till henne. Han hade så snällt berättat att mamma har en stor mage. Tack för det kära älskade lilla son! Så det passar ju bra då att det är ett riktigt gott combatpass de har nu så jag blir av med min stora mage. För vad jag vet så är det av barn och gamla man får höra sanningen.. Så det är bara till att ta tag i detta problem nu!


Av Emma - 18 december 2012 14:23

Kom hem för ett tag sedan efter att ha varit i skolan en snabbis och haft lite lekar med grovmotorisk inriktning. Sedan blev det en promenad in till stan med Ann och efter det busen hem för att äta lite mat. Och just nu gick luften ur känns det som. Ska strax bege mig bort för att hämta mina små gullungar men vägen dit känns enormt lång just nu. Hade så gärna velat vila bara en liten liten stund. Men förhoppningsvis så kan kvällens body combat ge lite extra energi. Det är ny release i kväll med så det ska bli spännande.


Av Emma - 18 december 2012 13:46

Idag när jag åkte hem från skolan med bussen så var det en kvinna i 40-50 årsåldern med rullator och hund som redan att på bussen när jag gick på. Hon hade en ganska stor hund och den var i koppel. Men den stod mitt i gången där man skulle gå och hon verkade inte bry sig om att jag och flera andra behövde komma förbi för att sätta oss, sedan står denna hund vid dörrarna i gången under hela färden. Okej att man har hund med sig men man får väl ändå se till att den inte är i vägen? Det fanns gott om plats för hunden där hon valt att sätta sig så det fanns absolut ingen anledning till att den skulle stå mitt i gången. När denna kvinna sedan tryckte på stopp knappen så stannade chauffören någon korsning innan för att släppa av en kollega. Det kan man ju tycka vad man vill om, men då när han stannar för sin kollega så ska då denna kvinna gå av får hon för sig. Så hunden börjar gå ut och dörrarna stängs eftersom sensorn inte kände av att det stod någon vid dörren. Så hunden blir klämd i dörren som direkt öppnar sig och sedan går ju hunden ut och dörren stängs igen. Kvinnan håller fortfarande i kopplet men hunden är utanför. Chauffören öppnar dörrarna direkt igen och den chauffören som gick av sa till henne att hon inte skulle av än. Arg som ett bi går denna kvinna och sätter sig igen och klappar på sin hund. När hon sedan går av bussen är det några äldre damer som frågade henne hur det gick med hunden och kvinnan bara sätter näsan i vädret, drar på munnen och säger inte ett ord. Bara går av bussen med bestämda steg. 

Bler så irriterad på sådana människor som beter sig så som denna kvinna.

För det första så få hon väl hålla reda på hunden så den inte springer ut så fort dörrarna öppnas och matte börjar röra på sig. Eftersom hon hade rollator så tar det ju extra tid att komma upp för henne så då kanske inte hunden ska ha den möjligheten att springa ut innan hon hinner med? Sen kan jag tycka att det är fel att chaufförerna stannar där de inte ska för att släppa av sina kollegor men det är knappast deras fel att hunden springer ut själv och inte tar hänsyn till sin matte. Och sen att denna kvinna inte svarar när folk bryr sig om hur det gick med hennes hund.. Hon ska väl bara vara glas att folk bryr sig, det hade jag varit iallafall. Så bara för att hon hade den attityden mot de äldre damerna så tycker jag att hon får skylla sig själv, synd om hunden bara som blev klämd men dörrarna öppnades ju direkt så jag tror inte att den tog någon skada.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards