Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Får skylla sig själv

Av Emma - 18 december 2012 13:46

Idag när jag åkte hem från skolan med bussen så var det en kvinna i 40-50 årsåldern med rullator och hund som redan att på bussen när jag gick på. Hon hade en ganska stor hund och den var i koppel. Men den stod mitt i gången där man skulle gå och hon verkade inte bry sig om att jag och flera andra behövde komma förbi för att sätta oss, sedan står denna hund vid dörrarna i gången under hela färden. Okej att man har hund med sig men man får väl ändå se till att den inte är i vägen? Det fanns gott om plats för hunden där hon valt att sätta sig så det fanns absolut ingen anledning till att den skulle stå mitt i gången. När denna kvinna sedan tryckte på stopp knappen så stannade chauffören någon korsning innan för att släppa av en kollega. Det kan man ju tycka vad man vill om, men då när han stannar för sin kollega så ska då denna kvinna gå av får hon för sig. Så hunden börjar gå ut och dörrarna stängs eftersom sensorn inte kände av att det stod någon vid dörren. Så hunden blir klämd i dörren som direkt öppnar sig och sedan går ju hunden ut och dörren stängs igen. Kvinnan håller fortfarande i kopplet men hunden är utanför. Chauffören öppnar dörrarna direkt igen och den chauffören som gick av sa till henne att hon inte skulle av än. Arg som ett bi går denna kvinna och sätter sig igen och klappar på sin hund. När hon sedan går av bussen är det några äldre damer som frågade henne hur det gick med hunden och kvinnan bara sätter näsan i vädret, drar på munnen och säger inte ett ord. Bara går av bussen med bestämda steg. 

Bler så irriterad på sådana människor som beter sig så som denna kvinna.

För det första så få hon väl hålla reda på hunden så den inte springer ut så fort dörrarna öppnas och matte börjar röra på sig. Eftersom hon hade rollator så tar det ju extra tid att komma upp för henne så då kanske inte hunden ska ha den möjligheten att springa ut innan hon hinner med? Sen kan jag tycka att det är fel att chaufförerna stannar där de inte ska för att släppa av sina kollegor men det är knappast deras fel att hunden springer ut själv och inte tar hänsyn till sin matte. Och sen att denna kvinna inte svarar när folk bryr sig om hur det gick med hennes hund.. Hon ska väl bara vara glas att folk bryr sig, det hade jag varit iallafall. Så bara för att hon hade den attityden mot de äldre damerna så tycker jag att hon får skylla sig själv, synd om hunden bara som blev klämd men dörrarna öppnades ju direkt så jag tror inte att den tog någon skada.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards