Halmstad mamman

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Emma - 5 december 2012 13:17

Hittills idag är det enda vettiga jag gjort att lämna barnen på förskolan och lagat middag, borde läsa, borde ta fram julsakerna, borde städa men har ingen ork att göra något alls.. 

Kanske inte var så bra att träna igår trotts allt? Är verkligen helt slut idag! Men det var ett riktigt gott träningspass, älskar verkligen Body combat!

Kanske kan ta fram tomtarna när killarna kommer hem sedan, de vill säker hjälpa till med det. Lucas har iallafall frågat nu i flera dagar om vi inte ska ta fram tomtarna snart. Så de får väl vänta tills de kommer hem sen. 

Får väl ta och läsa min bok istället, "Nervpirrande pedagogik". Inte det minsta lockande men den kanske är intressant?!

Av Emma - 5 december 2012 09:18

I helgen såg jag en film som handlade om ett par som bestämde sig för att det ville ha barn. De försökte flera månader men inget hände. Det visade sig att mannan hade hade dåliga spermier så de kunde inte få barn på naturlig väg.

Visserligen slutade det bra för det visade sig att han hade varit spermadonator tidigare när han var yngre så de fick tag på han egna och de fick trillingar. 

Men det är ju inte så ofta det händer kanske?!

När man se sådant blir man så tacksam för att man ar fått två underbara och friska killar utan några som helst problem. Jag känner några som har eller har haft problem och så känner jag flera som fått flera missfall. Jag har aldrig upplevt det själv så jag kan ju inte förstå hur det verkligen känns men jag kan föreställa mig. Det måste vara något av det värsta som kan hända!


Så än en gång måste jag säga att jag är så tacksam över mina fina killar, och jag önskar alla där ute som kämpar ett stort lycka till och hoppas verkligen att det går vägen för er!


 

Lucas och Kevin 2009-08-31

Av Emma - 5 december 2012 09:09

Jag hittade pulkan i förrådet igår, den ena var slängs för att den var sönder men en fanns kvar iallafall.
Så idag blev det pulka till förskolan. Så jag lämnade två lyckliga barn var av den ena tramsade lite på kortet, han skulle vara arg. Mitt tramstroll!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards