Halmstad mamman

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Emma - 2 december 2012 19:41

Jag läser ju till förskollärare och är ute och vikarierar ibland. För ett tag sedan var jag på en förskola där det fanns 5-6 barn som knappt hade tänder i munnen och de dem hade var bruna, svarta och halva för att de inte blir borstade. 

Förstår inte hur man kan göra så mot sina barn, gör det inte ont i munnen på dem? Man kan ju få ont av bara ett litet hål, hur blir det då när halva tanden är borta och den andra halvan är helt rutten?

Blir så ledsen när jag ser sådant, att man inte har bättre vett som förälder?

Av Emma - 2 december 2012 19:35

Dagen började segt precis som jag gissade med tanke på att jag inte somnade förrän vid två tiden och lagom till jag hade somnat så kom ju Rasmus hem. 

Men det blev iallafall julkalendermys tillsammans med Lucas och Kevin i morse och de tycker att den är jättebra.

Sen efter middagen åkte vi till Eurostop för att lämna önskelista till tomten, så det var två lyckliga små killar som sedan åkte vidare hem till mormor och morfar. 

Väl ute i Tönnersjö fick jag mitt hår färgat av mamma så nu känns det mycket bättre än att ha en väldigt fin utväxt.

Nu är vi hemma igen och snart är det solsidan. Efter det blir det i säng tidigt så jag kommer ikapp sömnen lite iallafall.


Av Emma - 2 december 2012 13:05

Nu har busarna varit och träffat tomten och Lucas har lämnat sin önskelista.
Två lyckliga små killar!

Av Emma - 2 december 2012 09:10

Hoppas ni alla får en riktigt mysig första advent!

Av Emma - 2 december 2012 00:54

Klockan är tio i ett och jag kan inte sova, om ca fem timmar vaknar mina små busar.
Kommer nog bli härligt att gå upp då, eller inte!
Jag har aldrig problem med att somna annars men nu går det bara inte..
Får väl göra ytterligare ett försök att somna, men nu går de väl inte bara för att jag känner att jag måste sova.
Natti natti!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards