Halmstad mamman

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 22 december 2012 11:47

Har precis kommit fram till form efter en trotsig morgon från Lucas sida. Nu är de med Rasmus och de skulle en sväng ut till flygstaden. Undertiden de är där och trängs med en massa folk ska jag gå på ett sista Body combat pass före jul, kanske även blir sista detta året. Ska bli riktigt gott.
Dags att vara lite duktig nu!

Av Emma - 21 december 2012 20:26

Har precis ätit en kycklingrulle, eller en halv iallafall. Mer orkade jag inte. Rasmus har ätit en pizza och nu sitter jag i soffan och orkar inte röra mig.

Av Emma - 21 december 2012 14:59

Jag har fått så fruktansvärt ont i en tand. Jag hade det en gång när jag var förkyld då jag hoppans nästan att jag kommer bli det så det kan gå över. För gå till tandläkaren har jag verken tid eller lust med.. Men gud vad ont det kan göra!

Av Emma - 21 december 2012 14:54

Nu har jag hämtat hem mina små pluttar och nu väntas två veckors ledighet.

Innan jag hämtade hem dem var jag hos läkaren för att kolla upp min extrema trötthet och huvudvärk. Skulle tagit prover men tydligen så var man tvungen att ta några av dem proven på förmiddagen så jag får komma tillbaka och göra det i mellandagarna. Förhoppningsvis så kan jag få ett svar på vad det kan vara så man kan göra någonting åt det. 


Snart ska jag och busarna ta och kolla på film och äta godis tänkte jag.

Av Emma - 20 december 2012 19:28

Nu när jag skulle säga god natt till Lucas så sa jag: god natt min älskling.

Till svar fick jag: Men de ska du inte säga till mig, de ska du säga till pappa. Jag är ju din son. Du ska säga son till mig.

Så jag förklarade för honom att jag älskar ju honom med så han är också min älskling. Men älskling skulle jag säga till pappa och inte till honom.

Sa sedan godnatt min älskade son, men åter igen så sa han du ska säga son Lucas.


Undra var han fått det ifrån? Jag har ju sagt älskling till honom flera gånger innan med men då har han inte sagt något.

Min tokiga lilla fisunge!


 

Lucas, oktober 2011

Av Emma - 20 december 2012 11:59

Idag fick Madde och Daniel en söt liten dotter och Liam blev storebror. 

Stort grattis till er!

Av Emma - 20 december 2012 10:41

Gick inte alls bra med skrivandet.. Fick ner ett stycke men sen om det är något bra kan jag inte avgöra nu, det får bli nästa gång jag öppnar det igen. Men istället fick jag kollat igen om lite litteratur och strukit under så sen är det ju bara att få ner det på papper med, men det får bli en annan dag. Ska nog ta och laga lite mat nu och sedan är det dags att åka till skolan. 

Men jag skyller min oförmåga att skriva på att jag har tagit jul ledigt!

Av Emma - 20 december 2012 09:28

Idag är det bara fyra dagar kvar tills det är julafton. Har fortfarande inte fått någon julkänsla alls, vi har ändå granen uppe och alla andra julsaker. Vi har tittat på Lucia på förskolan och julkalendern följs. Inte ens när det var snö ute fanns det någon julkänsla. Får väl hoppas att den kommer snart. Men den största anledningen till att jag inte har någon julkänsla är nog att jag i 6 år tidigare har jobbat i blomsterbutik och då får man ju verkligen smaka på julen ordentligt. Det får man ju inte direkt göra i skolan.. 

Men det ska bli mysigt med julafton hemma hos min mormor och morfar detta året. Alla mammas syskon med familjer kommer dit så vi blir många och vi har aldrig firat jul tillsammans allihopa innan. Så det ser jag fram emot!

Ovido - Quiz & Flashcards