Halmstad mamman

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 16 december 2012 14:53

Denna dagen har bara varit massa bråk hit och dit om allt och inget.. De har inte lyssnat på ett ord man sagt till dem så de känns som vi inte har gjort annat än gnällt och skällt på dem. De är så tråkigt när det kommer sådana dagar..
Men vi har fått deras rum städat iallafall och efter middagen hämtade vi in granen så nu står den och lyser så mysigt här i vardagsrummet. De små busarna sitter nu i varsin fåtölj och tittar på 112 på liv och död som är en stor favorit. Så förhoppningsvis så blir det lite lugnare nu i eftermiddag. Rasmus ska snart iväg med några kompisar från jobbet för att kolla på bio. Så de blir jag och smågrabbarna nu.

Av Emma - 15 december 2012 13:22

Nu är vi redo för middag hos gammelmormor och gammelmorfar.

Av Emma - 15 december 2012 11:41

Just nu lär Rasmus killarna allt han kan, det vill säga spela dator.. Mina tre älsklingar!

Av Emma - 15 december 2012 11:33

Barnen vaknade tidig som vanligt på helgen. Vid 6 tiden var de uppe.. Då är tvn ett bra alternativ så mamma kan ligga kvar i sängen lite till! 

Men nu är alla vakna, killarna är påklädda och Rasmus har hunnit att åka iväg och köpa en skjorta till kvällen då han ska på julbord. 

Jag och småkillarna ska snart iväg till min mormor och morfar och äta lite middag. Så jag kanske ska ta på mig lite kläder jag med och torka håret. 

Av Emma - 14 december 2012 19:23

Var har varit duktiga idag, jag och Emelie. Vi har kommit en bit nu men det har tagit hela dagen.

Av Emma - 13 december 2012 20:38

Tänk att detta bara är tre år sedan! Så mycket det är som händer på så kort tid.


Lucas på sin första Lucia på förskolan 1 år och 9 månader


  

Kevins första Lucia 4 månader

Av Emma - 13 december 2012 20:06

I eftermiddags var vi ju och kollade på våra små killar när de lussade på förskolan.
De var så duktiga, fast Kevin sjöng inte precis som han hade utlovat! Busen!
Efter sången var det fika på varje avdelning så jag följde med Lucas och Rasmus följde med Kevin. Sen skulle de självklart inte med hem.. Men vi kom hem tillslut och då var det legobygge som gällde. Undertiden alla tre killarna byggde så passade jag på att bädda rent i alla sängarna och fixa med tvätten. Så tvättmaskinen går varm nu.
Ska ta och kolla om det finns någon film nu innan det är dags för sängen. I morgon blir det skrivande på arbetet med Emelie igen!
Hoppas att ni har haft en trevlig Lucia!!

Lucas fikar inne på Skalman


Kevin fikar inne på Bamse


Efter fikan bakar mina små tomtar


En sockerbagare här bor i staden han bakar kakor..

Och i hans fönster hänga julgranssaker och hästagrisar och pepparkakor..


Av Emma - 13 december 2012 13:26

Då va det Lucia idag. När jag kom till skolan så hade vår lärare bakåt lussekatter till oss och köpt pepparkakor. Nu har vi slutat och vi är klara med vår basgruppsuppgift. Så nu sitter jag utanför Rasmus jobb och väntar på honom för att sedan köra till förskolan och titta på våra små tomtenissar och fika lite hos dem. Ska bli mysigt!

Ovido - Quiz & Flashcards