Halmstad mamman

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 1 december 2012 22:03

Kevin var rätt så sen med sitt tal, det var inte förrän juni detta året som han började prata lite. Så vi pratade med BVC och vi fick en tid hos en logoped. Det tog ju ca 3 månader innan vi fick en tid och självklart var det ju lagom till han började prata. Men den logopeden vi var hos då i juni sa att eftersom han precis har kommit igång och börjat prata så gjorde de inte så mycket då utan vill avvakta och se hur det utvecklade sig. Och hon sa även att han kanske behövde hjälp med uttalet eftersom han var lite sen.

Så i onsdags fick vi en återbesöks tid. De hade tydligen bytt logoped för Kevin med men hon var kanon.

Kevin ville ju såklart inte öppna munnen när vi kom dit, envis som han är. Men hon hade lyssnat lite på honom när vi satt i väntrummet och då hade hon ju hört honom. Och tillslut så började han att prata även inne i hennes rum.

Allt gick bra och hon tyckte att han var jätteduktig. Han behöver en liten extra spark i rumpan med vissa ljud så vi fick lite olika tips och övningar till det.

Han kan redan säga vissa av ljuden vi har tränat på men han får inte in dem i orden, och sen är det några ljud han inte kan alls.

K kan han tillexempel inte uttala så när han säger sitt namn så blir det "Pemi". Så i morse försökte jag få honom att uttala K. Och fick till svar: "Jag vill heta Pemi". Och världens flin. Så han visste nog vad jag var ute efter, min lilla buse.

Vi ska tillbaka om 3 månader igen för att se hur han har utvecklats och hjälpa honom där efter.

Av Emma - 1 december 2012 21:54

Stort grattis till min man som idag fyller 26 år!

 

Av Emma - 1 december 2012 21:48

Stort grattis till min kära make som fyller 26 år idag! Eftersom han vägrar att fira sig så blev det inget kalas idag utan bara en sång på morgonen och mysfrukost med frallor. Och i kväll är han hos Fredrik och dricker öl och äter pizza.

Lucas var iallafall på kalas idag hos en kompis och undertiden var vi andra en sväng på Eurostop och där hittade vi en perfekt julklapp till Lucas så han kommer bli så glad på julafton.

När vi kom hem sedan så blev det pepparkaksbak och så gjorde vi ett pepparkakshus. Gardiner och ljusstakar är uppe sedan förra helgen så nu är det bara tomtarna kvar. Får väl se om jag orkar sätta fram dem i morgon kanske.

Det blir iallafall en vända in till stan för att hälsa på tomten.


Här är kommer en bild på årets pepparkakshus, inte den bästa kvaliteten men det får duga.

 

Lucas ville tvunget ha med pepparkaksgubben och pepparkaksgumman vid huset, och Kevin skulle ha ett hjärta i skorstenen. 

Av Emma - 1 december 2012 21:40

Jag har tidigare bloggat på blogspot.se men eftersom det inte gick att lägga in fler bilder där för jag inte hade utrymme kvar så prover jag här istället. (Det finns en länk i sidan till min förra blogg)

Är riktigt nöjd hittills!

Ska bara försöka fixa en ny header med. Men då behöver jag nog lite hjälp från mannen min och han är inte hemma i kväll.

Hoppas att detta blir bra iallafall och till och med mobilappen verkar fungera till denna portalen så tummen upp för det!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards