Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Julkalendern

Av Emma - 11 december 2012 09:45

Jag läste ett inlägg på facebook som någon hade skrivit till svt. Det var någon som klagade på julkalendern eftersom det fanns spöken och att de gjorde anden i glaset, vilket inte enligt den personen skulle vara bra för barn.

Men hallå, jag har en 4,5-åring och en 3-åring, de tittar på den och tycker att den är kanon. Kevin (den yngsta) är lite rädd för spöken och monster men jag har förklarat för honom att det inte finns några riktiga spöken och han är helt med på att de som visas i julkalendern inte finns på riktigt. Nu finns det ju även ett levande skelett så nu blir väl denna förälder ännu mer upprörd då. 

Jag förstår överhuvudtaget inte vad det är för fel, när jag var liten så visade de föregångaren till den som går nu och jag har överlevt utan några men. Och vet man att man har ett barn som är rädd för den så sitt med och förklara för dem att det inte finns på riktigt. 

Jag och barnen har även kollat på Sunes jul och då kan jag ju tycka att den är värre för där svär dem, de snor julgranar och massa annat som man inte får göra. Och nyheterna ska man ju inte bara tala om vad de visar för hemskheter där.. Och tillgången till internet för barnen måste ju också vara helt fel i så fall för där kan de komma åt både det ena och det andra..

Nä jag tycker bara att det är löjligt att man ska klaga på massa strunt saker. Man kan inte skydda sina barn från allt som finns i världen, jag anser att det är bättre att man är närvarande som förälder och kan förklara för barnen hur saker och ting fungerar istället för att skydda dem från allt. Förr eller senare får de ju reda på det iallafall och då kanske på sätt som är mindre bra..


Men vill man skydda sina barn från hur världen verkligen ser ut och göra dem en otjänst på så sätt så är det upp till var och en, jag tänker inte göra det med mina barn. För mina barn är det finaste och bästa jag har och jag vill inte att de ska få en skev uppfattning och sedan en dag få saker som en smäll rakt i ansiktet för att jag som förälder har "skyddat" mitt barn från hur det verkligen är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards