Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

En blodig midsommar..

Av Emma - 22 juni 2013 20:04

Vid 11 tiden igår begav vi oss hem till Sara och Tommy med familj, blev grillat och jordgubbar med glass och massa bus för barnen (även lite bråk när tröttheten slog till..)

Jättemysig dag var det och killarna slocknade på två sekunder när vi kom hem sen. 

Det var dock en liten sak som kunde gått illa.. När vi satt och pratade och alla barnen var ute och lekte så kom de och sa att Kevin hade jättemycket blod i huvudet. Vi sprang dit och ena sidan av huvudet, kinden händerna och halva tröjan var full med blod. Vi tvättade av det och det visade sig att det bara var ett väldigt litet sår som tur var, men det var lite läskigt när det var så mycket blod och kom från huvudet.

Han hade sparkat sig fram på en liten plastmotorcykel, som en bobbycar fast en motorcykel och trillat av den. Vet inte riktigt hur han bar sig åt för blodfläcken var precis i början av en backe. Antagligen har han slagit i huvudet på en liten sten från sandningen i vintras som då har träffat ett ytligt blodkärl som gick sönder. Så det var skönt att det inte var så farligt som det såg ut.


Men trots den lilla olyckan hade vi en fantastisk midsommar, tusen tack Sara och Tommy!


 
 
Jossan

Jossan

22 juni 2013 22:00

Ja, jätte imponerad :) stolt!
Försöker så gott de går :) tack.
Kram

http://daysandnights.blogg.se

 
Emm

Emm

24 juni 2013 06:07

Usch, man blir så rädd. För huvudet är så skört. Vilken tuff kille!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards