Halmstad mamman

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Emma - 30 juni 2013 20:32

Idag fick de gå ut själva, de fick klara regler på var de skulle få vara och inte och att de absolut inte fick gå ifrån varandra!

De skötte sig superbra och jag satt på balkongen hela tiden och höll koll på dem..

Men precis som jag befarade så skulle de sköta sig kanon medan det fanns andra som inte gjorde det..

Det var tre andra barn ute som är syskon och den yngsta är 2,5-3 år och den äldsta kan vara 5-6 år ungefär. De är alltid ute utan föräldrar och jag har ingen aning om var de bor heller, men jag har aldrig sett någon vuxen tillsammans med dem. Luvas och Kevin var iallafall vid sandlådan och lekte med sina skottkärror och spadar och då tar mellan pojken och öser sand över Kevin. Kevin kommer fram till mig nedanför balkongen och berättar vad som hänt och springer sedan runt så jag får hjälpa honom med att få bort all sand som var överallt. Till och med i kalsongerna var det fullt!

Sedan tar jag och skäller ut den där ungen och säger att de får väldigt gärna kasta sand på varandra men de ska INTE göra det på min söner!! Jag var så arg så jag visste knappt var jag skulle ta vägen och jag vet inte om de förstod vad jag sa till dem heller för jag vet inte om de kunde svenska. Jag är inte den som säger ifrån i första taget när det är någonting men om någon är elak mot mina barn så kommer det fram någon okänd person i mig som minsann kan säga ifrån! Men det kändes bra att skälla på honom eftersom jag inte jobbar utan bara var mamma så kände jag att jag inte behövde vara pedagogisk överhuvudtaget utan bara beskydda mina barn!

Ungarna går iallafall vidare och går till grannarnas tomt och sticker in händerna under staketet och tar deras stenar de har lagt istället för gräsmatta. De var trädgården som är snett nedanför oss så jag såg all och kunde inte hålla tyst utan var tvungen att säga till p skarpen igen och säger till dem att det är inte deras stenar så de har ingen rätt att ta dem över huvudtaget. 

Sen går de tillbaka till lekplatsen igen där Lucas och Kevin befinner sig och försöker kasta sand igen vilket leder till ännu en tillsättning från mig. Han slutar då och sedan försöker de ta sand ifrån skottkärrorna och Lucas och Kevin säger till dem flera gånger. Sedan ger de upp och kommer hem till mig och är inne istället..

När de kommer in berättar även Lucas att den yngsta killen hade slagit honom i huvudet med sin sko, synd att jag inte såg det (eller tur kanske, för då vet jag inte vad jag hade gjort..) för då hade jag minsann flugit ner på lekplatsen och inte varit glad.

Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att mina killar ska behöva vara rädda för att vara p lekplatsen på grund av att vissa föräldrar inte kan hålla koll på sina egna barn, att de dessutom är så små och tre stycken tycker jag är fruktansvärt skrämmande. Det är inte konstigt att det hände så mycket skit i samhället när inte alla tar sitt ansvar och lär sina barn vad som är rätt och vad som är fel. Kan eller orkar man inte ta hand som sina egna barn borde man inte få ha några heller!!!


Var bara tvungen att skriva av mig lite frustration..


När killarna kom in så fixade jag iordning lite pizzabullar som vi hade till kvällsmat vilket var väldigt uppskattat och sen blev det en dusch för deras del och lite barnprogram innan det var dags för sägen.


 

Ovido - Quiz & Flashcards