Halmstad mamman

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Emma - 10 juni 2013 10:11

Även idag blir det jobb för min del, slutade skolan i onsdags och skulle inte börja jobba förrän söndag vecka 25. Men både i fredags och idag har jag fått extra tider. Härligt för plånboken! 

Idag jobbar jag 14-20 så busarna är hemma fram tills 13. Även denna dagen är en dag man måste blunda och räkna till 10 flera gånger om för att inte explodera. Det är speciellt den lilla fisen som gör en galen. Säger man någonting till honom står han bara och hånflinar och det gör mig tokig.. Vad ska man göra? Det spelar ingen roll alls vad jag säger..

Får väl hoppas att denna fasen snart är över annars är jag väl grå hårig lagom till skolan börjar igen.

Tur att han är snäll och go ibland så man glömmer bort de där jobbiga stunderna.

Av Emma - 10 juni 2013 10:00

Igår var jag och barnen hemma hela dagen. Det blev städning och läsning för min del och en himla massa tjatande på mina härliga små barn som vägrar att städa sitt rum.

Men nu är det på tiden att de lär sig att göra det så jag gav mig inte. Tack vare att de inte städade så blev det inget annat gjort heller! Det är alltid samma visa varje gång, en himla massa gnäll att de inte orkar och allt är så jobbigt. Men Jag gav mig inte och tillslut vid 16 tiden hade de städat och när de väl städade så tog det inte mer än 20 minuter ungefär. Kan tyckas att jag är hård men någon gång måste de lära sig!

Stolta var de efter åt med så man kan ju hoppas att de har lärt sig någonting i alla fall!

Ovido - Quiz & Flashcards