Halmstad mamman

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Emma - 15 juni 2013 22:27

Är det någon som behöver en bilbarnstol säljer vi nu våran. 

En Britax multi-tech, köpt oktober 2009. 

Är det någon som är intresserad är det bara till att höra av sig.

 

Av Emma - 15 juni 2013 21:41

Har suttit och letat efter en ny telefon nu. Min är ju helknasig så jag har fått låna en iPhone av pappa. Väldigt snällt men jag gillar inte alls den telefonen. Den är lätt att använda men samtidigt är det så onödigt avancerat. Jag skulle ta och lägga över några låtar från pappas dator till min telefon tänkte jag. Han har en mac och iTunes på den. Så då tänkte jag att det borde ju inte vara några problem alls. MEN det var det självklart. För man kan ju tydligen bara lägga in det från den datorn man startade telefonen i första gången annars måste man göra om telefonen från början och då låser man telefonen till itunes i den datorn istället. Varför??

Med en android är det bara till att stoppa i sladden i datorn och det går då att använda den precis som med ett usbminne, alltså man drar och släpper, vipps så är bilden, musiken eller filmen inne i telefonen. Förstår inte varför de ska krångla till det så mycket..

När jag har jobbat nu i sommar blir det till att köpa en ny iallafall. Frågan är bara vilken man ska ha? Just nu står det mellan en Samsung s4 eller en HTC one. Kan inte riktigt bestämma mig. Men jag har ju ett tag kvar innan jag kan köpa någon så jag har ju tid att fundera och så får man väl åka och kolla och känna på dem, lite svårt att avgöra genom att bara titta på en bild på en datorskärm. 

Av Emma - 15 juni 2013 21:36

Idag blev det en dag i Tönnersjö, Rasmus är förkyld och superhes. Det låter som att han kommit i målbrottet igen och kraxar som en kråka. Lite roligt måste jag säga!

Han orkade iallafall inte hitta på något speciellt idag så det blev en runda ut till mamma och pappa där vi spenderade hela dagen.

Det blev även en liten tur till godis på landet, underbart godis ha de där!

 

Solen sken hela dagen tills det var dags att åka hem, när vi skulle gå ut till bilen öppnade himlen sig. Härligt härligt!

 

Nu är vi hemma igen iallafall och jag ska ta och sätta tänderna i Femtio nyanser av mörker, alltså del två i serien. Den första delen läste jag klart igår och var ju bara tvungen att köpa fortsättningen. Så det är vad jag ska ta och ägna min kväll åt.


Av Emma - 15 juni 2013 21:31

  

Regnar det ute så man inte kan ( kan, kan man väl men mamma vill inte när det regnar) gå till lekplatsen så får man hitta på egna lösningar för att vara ute. Lucas och Kevin drog ut täcken, kuddar och filtar på balkongen och lekte där istället.

Mycket bra lösning tycker jag! De fick vara ute och ha roligt och jag slapp gå till lekplatsen och bli blöt. 

Av Emma - 15 juni 2013 21:28

Min älskade Lucas börjar bli stor.. Nu kan han skriva, bara man säger vilken bokstav det ska vara. Sitt namn kan han skriva själv och han brukar veta vad orden börjar på.

Liten blir stor fort!

 


Ovido - Quiz & Flashcards