Halmstad mamman

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Emma - 9 oktober 2013 12:57

Kom in och läste på en gravidblogg. Tycker att det är lika intressant varje gång som någon tror att de kan och vet allt bara för att de har blivit gravida och läst en massa.. 

För det första så är alla individuella och det som passar för den ena passar inte för den andra!

Man kan omöjligt veta allt bara för att man har läst något. Vad är det som säger att det är rätt bara för att det står i en tidning eller på en internetsida?

Det bästa rådet man kan ge är att man ska lyssna på sig själv, känna efter själv och inte tro på allt som sägs och skrivs. Man känner ju trots allt sig själv och sitt barn bäst, ingen annan kan veta vad som funkar för just dig och din bebis. För detta är även något som jag sett mycket av sedan när bebisen är född. Det fortsätter med att vissa kan allt och vet bäst och så måste man göra..

Använd sunt förnuft och lyssna på dig själv och ditt barn! Behöver man råd så fråga, ta till dig det du känner är relevant!


Blir bara en aning irriterad av att läsa om hur bäst och duktig man är som vet allt när man som i detta fallet varit gravid i 3 (!!!) veckor.. 

Jag har varit gravid 2 gånger och fått två barn, jag är veklingen ingen expert för det. Jag vet vad jag har gått igenom och vad som funkade för mig, och det som stod i tidningar och på internet är en hel del skit rent ut sagt. För att inte tala om alla som man "behöver" innan bebisen kommer. 


Nä sunt förnuft som sagt!



Ovido - Quiz & Flashcards