Halmstad mamman

Alla inlägg under april 2013

Av Emma - 6 april 2013 20:23

Igår var det en fullspeckad dag. Det började med läkarbesök för Lucas efter vi lämnat av Kevin på förskolan. Han har ju ett kort tungband vilket gör att han inte kan räcka ut tungan och inte heller slicka sig runt munnen, vilket man bör kunna göra. Så i mitten på nästa vecka ska vi ringa och boka en operationstid för honom så får vi väl se hur lång väntetid det är..

Efter läkaren hämtade vi upp Kevin och det var dags för frisörbesök med båda grabbarna. Det gick kanon med Lucas som vanligt men med Kevin var det värre.. Han skulle minsann inte klippa sig! Efter lite muta med chips så gick han tillslut med på att klippa sig men det var ju bara en liten stund som det gick bra. Så resultatet blev inte det bästa men med tanke på situationen så kunde det inte bli bättre heller. En liten person med en ENORM vilja och envishet.

Tillslut var båda klippta iallafall och vi åkte vidare till galjberget för att grilla korv och leka lite, en härligt men lite små kylig eftermiddag.

       

Av Emma - 4 april 2013 20:37

När jag kom hem från ett riktigt härligt body combatpass så får jag frågan från Rasmus ifall jag ska ha pizza för han tänkte beställa. Allvarligt talat hur tänkte han där? Visst hade det varit gott med en stor fet hamburgare med pommes och läsk, men NEJ. Jag försöker bli av med magen inte göra den större.

Bara för att han har turen att inte det syns på honom så betyder det ju inte att det inte syns på mig.. Så det blev känckebröd och ägg istället för min del medan han ska klämma i sig en pizza. 

Men i morgon är det fredag, och fredag innebär godis dag för familjen Nordvall. Känns skönt att kunna unna sig en dag i veckan iallafall, annars hade jag blivit tokig tror jag. Känns bra att jag faktiskt lyckas hålla mig borta från godis under veckorna vilket var väldigt svårt till en början men det blir lättare och lättare.


Men njut du av din pizza älskling! Jag får väl ta och gotta mig med en apelsin istället!

Av Emma - 4 april 2013 11:28

Skulle haft seminarium idag men läraren är sjuk så det blev en läsdag istället. Har läst i 2 timmar nu så det är dags för en liten paus.. Sen är det väl bara till att bita tag i boken igen. Barnet, språket och miljön heter den och den är faktiskt rätt så intressant.


Vädret är kanon ute och i eftermiddag är solen kommit till balkongen hoppas jag att jag kan sitta där ute och läsa istället. Känns så tråkigt att sitta i soffan och läsa när det är så fint men det går ju inte sitta ute och frysa i skuggan. Det blev iallafall en promenad till förskolan i morse så lite luft har jag fått iallafall.

 

Lucas och Kevin tog cyklarna till förskolan.


Av Emma - 3 april 2013 11:19

Dagens lunch blev kyckling med chili och curry och till det morötter, paprika, palsternacka och rotselleri. Riktigt gott och super enkelt! Och så ett glas med citronvatten.  

Av Emma - 3 april 2013 10:12

Idag har jag sådär härligt ont i mage , rumpa och lår efter gårdagens body combatpass och måndagens zumba. Hade tänkt att träna nu på förmiddagen egentligen men jag tar en promenad till skolan istället, det blir ju ändå ca 45 minuters promenad och det är ju inte fel det heller. Det blir ju en runda till gymmet i morgon så lite vila idag blir nog bra.

Av Emma - 3 april 2013 09:47

Vi har haft problem med vår belysning och uttaget i badrummet och skickade därför en felanmälan och elektrikern var här idag. Han som var här sa att det inte ens är godkänt som det är nu och att vi inte kan ha kvar spelgen med belysning utan bara kan ha en vanlig spegel. 

När jag pratade med hfab nu så säger dem att det inte ens är elektrikern som ska titta på detta utan det är crendo. Ska bli väldigt intressant att höra deras verision sedan. Det känns ju som att elektrikern borde ha koll på  vad som är godkänt och inte. Men samtidigt känns det konstigt att de skulle ha tillval som inte är godkända heller.. 

Men det återstår att se hur det blir. 

Av Emma - 2 april 2013 08:32

Är påväg in till skolan nu. Lekkursen är av slutad och om max tre veckor får vi våra betyg. Så idag är det en ny kurs som börjar, läs- och skrivlärande. Låter som en intressant kurs så det håller vi tummarna för. Dock så är det nog en hel del mer att göra än vad vi har haft innan, men det ska väl gå ändå.

Av Emma - 1 april 2013 18:05

Denna dagen började med riktig syskonkärlek. De har slagit halvt ihjäl varandra känns det som. Efter maten flydde jag en runda till gymmet. Körde ett zumba pass men det är inget för mig.. Håller mig till combat och trx! När jag var på gymmet åkte killarna ut till tönnersjö och bytte tull sommardäck och tvättade bilen. Så nu är den sommarfin, hoppas bara att
vädret förstår att det är vår nu med!

Ovido - Quiz & Flashcards