Halmstad mamman

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Emma - 22 april 2013 09:30

Om 16 dagar fyller jag år, och jag fyller 25. 

25 år.. Det är väl ingen ålder egentligen men det känns hemskt att bli så "gammal". Visst har jag väl en del saker som personer i min ålder inte ens är i närheten av. Jag har varit tillsammans med min man i 10 år denna sommaren, jag är gift med honom och har varit det i 3,5 år och sist men inte minst, jag har 2 fantastiska små killar som är 5 och 3,5 år. Så egentligen borde jag väl inte känna någon stress för att bli äldre?! Jag har ju redan det finaste och bästa man kan få i livet och det är ju mina fina små killar.

Jag har 3 "stora" saker till som jag har som "mål" i livet. Den ena vet jag blir av om 2 år och det är ju skolan. Det målet har jag ett datum på när det blir av. De andra 2 vet jag inte alls, eller jag vet när jag vill att det ska ske men det är saker jag inte kan styra över själv, inte nu iallafall. Inom 5-6 år hoppas jag på men som sagt så är det inget jag kan styra själv och den ena saken kanske inte är möjligt alls, men man kan ju drömma och hoppas iallafall!



   



Av Emma - 22 april 2013 09:18

Helgen har varit helt underbar med kanonväder. Men nu är det en ny vecka som är precis påbörjad. Busarna är lämnade på förskolan och jag har precis kommit hem och sitter nu och äter lite frukost. Ska snart ta tag i lite skolarbete innan det är dags att bege sig till skolan för föreläsning 13-16. Vi har ju litteraturseminarium nästa vecka och tills dess är det två böcker som ska läsas och det ska tas ut 6 citat ur varje bok som sedan ska argumenteras för och emot.. Har börjat men har aldrig gjort sådant innan så jag har ingen aning om ifall det är rätt. Men det blir nog bra. 

Fick förresten reda på betygen för förra kursen och jag fick VG på alla moment vilket är högsta betyget, härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards