Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Bröst

Av Emma - 29 januari 2013 20:59

Kom hem från ett BC pass för ungefär en timma sedan, riktigt härligt. Men när jag var i omklädningrummet så var det två andra tjejer som diskuterade bröst. Jag kunde inte låta bli att lyssna på vad de sa. Den ena tjejen berättade att hon hade varit i en underklädes butik och mätt vilken bh storlek hon skulle ha och hon kände sig nöjd för den storleken satt perfekt tyckte hon och vad jag förstod det så var det någon storlek större än vad hon själv hade trott. Då sa hennes kompis att det inte kunde stämma för den storleken hade hon och hon sa: "det vet ju både du och jag att jag har större bröst än dig". Jag såg hur den tjejen gick  från att ha varit jättenöjd till att bli ledsen. Tyckte så synd om henne. Men om hon har fått hjälp av utbildad personal och bhn satt perfekt så borde det ju vara kompisen som inte har rätt storlek då. Hon kanske själv borde gå och få hjälp att hitta rätt storlek! 

Men jag förstår inte hur man kan säga så till sin kompis som verkligen var glad för att hon hade hittat rätt storlek och sen får en sådan kommentar slängd i ansiktet..

Och vad spelar det för roll om hon har större bröst? Huvudsaken är väl att man är nöjd med sig själv och är man det ska ingen annan komma och trycka ner en! 


 
 
ida

ida

30 januari 2013 08:10

håller med dig.. Sånt är inte kul alls. Och så onödigt då går ju säkert kompisen också runt med fel storlek och kanske behöver större också.. Ja mena det är inte lätt det är jätte svårt. För varje strl man minskar i omkrets ska man upp i kupa å¨allt va det va ;) hehe..
Hoppas att du får en fin dag. Puss

http://idolinaa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards