Halmstad mamman

Alla inlägg under september 2013

Av Emma - 15 september 2013 21:04

Igår började jag få lite ont i halsen och det blev bara värre ju längre kvällen gick.. 

I morse kunde jag knappt svälja för det gjorde så ont. Nu börjar jag bli täppt i näsan också, huvudet bultar och nacken värker.

Jag har inte tid med detta!

Ont i halsen betyder att man inte får träna, det är massa saker som ska göras i skolan. Det ska läsas och göras uppgifter. Hoppas verkligen att detta försvinner fort, helst nu! 

I morgon när jag vaknar hoppas jag att det är borta i halsen så jag kan ta mig till gymmet på kvällen, troligtvis är det väl inte det men hoppas kan man ju alltid!


Får väl göra som jag brukar göra när förkylningen kommer, ignorera den. I morgon är det både jobb och skola som står på schemat och sen är resten av veckan helt full med!


Jaja nog om detta, har fått gnälla av mig lite så nu känns det lite bättre iallafall!



Av Emma - 15 september 2013 19:42

I lördags var det öppethus på brandstationen här i Halmstad. Rasmus var iväg  på utbildning så jag och killarna åkte dit med mamma, Elvira och svärmor.

Det var två lyckliga killar som var där! Det bästa var ju att sitta i alla brandbilarna. Sen fick man även släcka eld, gå i ett rökfyllt rum, prova på deras träningsställning som de hade utomhus och så har ju även ambulansen sina bilar där med. 

Här kommer några bilder från förmiddagen:

Lucas har ju sagt sedan han var 2,5 år att han ska bli brandman och speciellt rökdykare, så vem vet om några år kanske han sitter här igen och är då pålägg ut på ett larm?!

Det bästa tyckte Kevin var att få sitta och "köra" brandbilarna.


Flammy var på besök


Inspekterar slangarna.


Jag och Lucas i en brandbil.


En gammal fin brandbil.


Mamma kunde minsann klättra upp i repen, kanske ska byta yrke och bli brandman istället?!


Lucas släcker eld.


Kevin med, fast han vågade inte göra det själv utan jag fick följa med honom och hjälpa till.


Jag och Lucas, Kevin vägrade vara med..

Som sagt, han vet precis vad han vill den lille mannen!!


Av Emma - 13 september 2013 08:23

Dimman ligger tät över Halmstad idag och det är lång dag i skolan, slutar inte förrön 16.. Dagen börjar med en fysikföreläsning i tre timmar och fortsätter med tre timmar biologi på eftermiddagen. Sen är det dags att träffa Gabriel igen. Vågar man göra det när det är fredagen den 13e? Jag har aldrig haft otur den dagen så det ska nog gå bra, den är väl precis som alla andra dagar. Förstår inte varför det skulle vara mer otur denna dagen? Någon som hittat på och sen tror många på det kanske?
Nä dags att byta buss nu!

Av Emma - 13 september 2013 06:57

Igpr var jag på bvc med Kevin flr fyraårskontroll. Min älskade lilla fis är ju en väldigt bestämd lite herre och gör inget som han inte själv vill..
Så jag förberädde honom flera dagar i förväg och berättade vad han skulle få göra. Han sa att han skulle göra allt och han var glsd på bussen och påväg dit. Men när vi kom in på vårdcentralen som man går igenom för att komma till bvc blev det inte så roligt längre. Han sa att han inte ville mer och skulle hem. Men han gick och lekte och allt var frid och fröjd.

Efter ett tag kom Lena ut och var jätteglad och positiv och började prata med honom och mig. Då gömmer han sig under bordet och ska inte gå in..
Jag går in och tillslut kommer även Kevin. Men han är inte sammarbetsvillig överhuvudtaget. Vi försöker med alla trix som finns och några saker blir gjorda men vi har fått en ny tid om tre veckor för att göra ett nytt försök.
Jag pratade med honom efteråt och han sa att han inte ville prata.
Min älskade plutt, han har ju problem me uttal och har varit hos logoped. Även där vägrar han göra någonting och vissa saker Lena hade var liknande de logopeden har. Jag tror att han tycker det är jöttejobbigt nör man inte förstår vad han säger och då låser det sig för honom och han blir tyst och vill inget alls. Det känns tungt att se honom så och inte veta hur man ska hjälpa honom.Förhoppningsvis blir det bättre snart för han har utvecklats mycket i talet.
Min älskade lilla fis!

Av Emma - 11 september 2013 08:33

När vi stod och väntade på bussen nu i morse fick vi lite sällskap.

Så det var två nöjda killar som gick på bussen sen. Kevin var dock inte lika nöjd när jag skulle lämna av dem.. Men det brukar ju gå över rätt fort. Han var nog väldigt trött också för han somnade nog inte förrän vid nio igår och var uppe kvart i sex idag.. Kan ju hoppas att han somnar en stund efter maten sen så han orkar med eftermiddagen.
För min del är det en heldag i skolan som gäller, kemiföreläsning på förmiddagen och barns meningsskapande för no i eftermiddag. Känns som det kommer bli en lång dag.. Men jag har ju ett x-fitpass att se fram emot ikväll med.

Av Emma - 10 september 2013 12:03

Har nu kommit hem efter föreläsningen och sitter här och äter min mat. Har inte alls lust att skriva sen efter maten, till och med tvätthögen som ska vikas känns mer lockande, och då är det illa..

Men det är väl bara att göra, sen är det ju klart men det är ju så svårt att komma igång och det känns så himla mycket också. Så egentligen förstår jag inte varför jag sitter här och skriver istället för att öppna de där dokumenten som jag förberedde igår. Allt för att slippa kanske? Men det lär väl inte hjälpa ändå.. 

Bästa att ta sig i kragen och sätta igång!

Av Emma - 10 september 2013 08:14

Idag är det en riktig höst dag. Det är kyligt i luften, blött på marken och löven faller från tröden i vinden. Lite mysigt är det, som igår kväll när regnet smattrade utanför och jag satt inlindad i en filt. Varje årstid har sin charm!

Av Emma - 9 september 2013 22:53

Kemi är helt okej, iallafall på den nivån som vi befinner oss nu. Kanske ändrar mig under kursens gång. Men idag har vi haft roligt. Massa olika experiment, bland annat få en okokt potatis att flyta med hjälp av salt och häll på mer vatten, vad händer?

Värm upp mjölk, häll i citronsaft och filtrera, sedan går det att göra figurer.

Och tugga tuggummi samtidigt som choklad, vad händer?? Inte gott men det var lite småhäftigt!

Potatis, salt, vatten och karamellfärg.


Denna söta lilla figur är gjord av mjölk!


Sen har vi då fysiken, jag säger bara Shoot me!!!

Jag förstår väldigt väldigt lite, det kommer ju in massa matte och formler vilket jag är, ja vad ska man säga rädd för kanske? Jag förstår verkligen inte alls. Har aldrig gjort och kommer säkerligen aldrig att göra heller! Usch och fy för matte och fysik, eller vad säger du Carro?

Ska sätt mig i morgon eftermiddag och skriva labbrapporterna från både kemin och fysiken. Får väl se hur det går.. 

Nu ska jag ta och lägga mig i min väldigt sköna säng och sluta min blå några timmar.

I morgon är det föreläsning på förmiddagen, skrivande på eftermiddagen och träning på kvällen. Fullt ös medvetslös!

Ovido - Quiz & Flashcards