Halmstad mamman

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Emma - 9 september 2013 22:53

Kemi är helt okej, iallafall på den nivån som vi befinner oss nu. Kanske ändrar mig under kursens gång. Men idag har vi haft roligt. Massa olika experiment, bland annat få en okokt potatis att flyta med hjälp av salt och häll på mer vatten, vad händer?

Värm upp mjölk, häll i citronsaft och filtrera, sedan går det att göra figurer.

Och tugga tuggummi samtidigt som choklad, vad händer?? Inte gott men det var lite småhäftigt!

Potatis, salt, vatten och karamellfärg.


Denna söta lilla figur är gjord av mjölk!


Sen har vi då fysiken, jag säger bara Shoot me!!!

Jag förstår väldigt väldigt lite, det kommer ju in massa matte och formler vilket jag är, ja vad ska man säga rädd för kanske? Jag förstår verkligen inte alls. Har aldrig gjort och kommer säkerligen aldrig att göra heller! Usch och fy för matte och fysik, eller vad säger du Carro?

Ska sätt mig i morgon eftermiddag och skriva labbrapporterna från både kemin och fysiken. Får väl se hur det går.. 

Nu ska jag ta och lägga mig i min väldigt sköna säng och sluta min blå några timmar.

I morgon är det föreläsning på förmiddagen, skrivande på eftermiddagen och träning på kvällen. Fullt ös medvetslös!

Av Emma - 9 september 2013 09:42

Då var det måndag igen och allt börjar bli som vanligt igen nu när skola, förskola och jobb är i full gång igen. Det känns som att skolan varit igång länge även fast det bara är en vecka. Men det är skönt att komma in i rutiner igen och jag tror att mina älskade små killar behöver det med. Just nu är de sjövilda och gör mig tokig ibland.. Men det är väl så det ska vara, två killar som är fyra och fem år, man kan nog inte vänta sig annat! Men lite mer fasta vardagsrutiner så kanske det blir lite bättre.

Nu är det dags för en heldag på hjärnverket, kemilab och fysiklab står på schemat. Kan nog bli roligt, labrapporten kanske blir mindre rolig men man kan ju inte både äta kakan och ha den kvar.

Ovido - Quiz & Flashcards