Halmstad mamman

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Emma - 22 september 2013 22:32

Det blev ingen aktivitet utanför husets väggar idag, regnet öste ner vilket inte gjorde det särskilt lockande att bege sig ut. Jag vet att det inte finns dåligt väder, bara dåligt kläder. Men verken jag eller killarna ville ut. 

Så det blev legobygge för deras del och datorspelande. Lucas ville att jag skulle ta kort och lägga ut på hans gevär som han gjort så det är väl bäst att göra som han säger. Han byggde även en åt Kevin, jag försökte men de bara skrattade åt mitt bygge..

För min del blev det tvätt, matlagning, och bullbak en regnig dag som denna. 


Dessa knäckebröden fick avsluta dagens måltider med stekt ägg på. De är verkligen supergoda!



OCh så måste jag ju säga ett stort grattis till min älskade man som idag klarade uppskjutningen och kan titulera sig som jägare!

Duktig du är älskling!!


Av Emma - 22 september 2013 11:00

Näsan är fortfarande in som den ska och hostan har kommit och hälsat på.. Vaknade även med huvudvärk, vilket inte var välkommet! Men två panodil så ska det väl bli ordning på den med. 


Rasmus är iväg på uppskjutning idag, han hade ju uppskrivning förra helgen som han fick godkänt på så idag har vi antagligen en till jägare i släkten. Han åkte tidigt i morse och jag har ingen aning om när han är hemma igen. 

Så jag får väl ta och roa mig med att tvätta, städa och laga mat idag. Och så ska ju våra två små trollungar underhållas med. Får väl se vad vi kan hitta på, Rasmus har ju bilen så åka iväg kan vi inte göra. Eller jo med buss såklart men frågan är ju bara var då. 

Får väl se vad vi hittar på, nu ska jag ta tag i tvätten iallafall och sedan börja med maten. 

Ovido - Quiz & Flashcards