Halmstad mamman

Alla inlägg under september 2013

Av Emma - 22 september 2013 11:00

Näsan är fortfarande in som den ska och hostan har kommit och hälsat på.. Vaknade även med huvudvärk, vilket inte var välkommet! Men två panodil så ska det väl bli ordning på den med. 


Rasmus är iväg på uppskjutning idag, han hade ju uppskrivning förra helgen som han fick godkänt på så idag har vi antagligen en till jägare i släkten. Han åkte tidigt i morse och jag har ingen aning om när han är hemma igen. 

Så jag får väl ta och roa mig med att tvätta, städa och laga mat idag. Och så ska ju våra två små trollungar underhållas med. Får väl se vad vi kan hitta på, Rasmus har ju bilen så åka iväg kan vi inte göra. Eller jo med buss såklart men frågan är ju bara var då. 

Får väl se vad vi hittar på, nu ska jag ta tag i tvätten iallafall och sedan börja med maten. 

Av Emma - 21 september 2013 10:22

På fredagar är det simskola för Lucas, Kevin får ju inte börja förrän nästa år. Men vi var med hela familjen igår och jag har ju inte kunnat vara med någon gång denna terminen eftersom ja har varit i skolan. 

Men igår kunde jag äntligen följa med. Det var alltid jag som vara med förra terminen och han har verkligen utvecklats en sist!

Nu simmar han under vattnet, han hoppar i den stora bassängen själv på det djupa vattnet, dock med den där grejen runt magen som jag just nu inte kommer ihåg vad den heter. Men han gjorde det själv och han dyker ner under vattnet som ingenting i aktivitetsbassängen. Bentagen gjorde han hela längden i den stora bassängen med dyna i händerna.

Riktigt stolt är jag över honom, min stora kille!!


Av Emma - 21 september 2013 09:42

Igår var jag hos sjukgymnasten. Jag frågade ju henne om naprapat när jag var där sist och hon var ju rätt så skeptisk och sa du kan ju testa.
Naprapaten visade ju sig vara betydligt böttre och hittade felet vid första undersökningen och då gjorde han tester som npda sjukgymnasterna och en läkare gjort. När Gabriel sa vad det var som var fel så ser ju till och med jag det själv.
Så jag berättade glatt för henne igår vad detvar som var fel och och såg inte jättenöjd ut.. Hon började gå i förvar direkt och förklara att de jobbar inte på det viset utan "måste" utgå från svanken och jobba den vägen.
Kan ju då till läggas att jag gick till sjukgymnasten för att jag hade problem med höften och efter jag varit där nu har fått ont i ryggen med.
Hon började fråga om det inte var dyrt att gå dit och att om det är en seriös naprapat så behöver man inte gå där så länge om det inte ger resultat. Men ursäkta mig lite.. För det första har väl inte hon överhuvudtaget med att göra vad jag betalar. Jag har gått till sjukgymnasten i flera månader utan minsta tecken på förbättring, snarare tvärtom. Då känns det ju betydligt bättre att gå till någon som vet vad han gör! Hade det blivit bättre hos henne så hade jag självklart fortsatt där.

Är verkligen glad för att jag fick tipset om Gabriel, så tack igen till er som tipsade om honom.

Vet inte ifall jag skrivit det innan men han finns på Söderkliniken här i Halmstad och är verkligen kanon! Rekomrnder verkligen honom. En klasskompis till mig skickade jag dit med, dock fick hon en annan av naprapaterna men även hon är supernöjd.

Av Emma - 21 september 2013 09:26

Denna veckan har varit jobbig.. Jag har varit riktigt förkyld, halsont och säkert feber. Det har varit hekdagar i skolan som man inte kunnat vara hemma från. Så det är ju synd att säga att man har legat på topp. Tur stt man har så härliga klasskompisar så man har överlevt ändå.
Tränat har jag inte kunnat göra så jag har lite abstinens måste jag säga. Men på måndag då ska inget få hindra mig! Jag är fortfarande förkyld men det äntligen bättre och på måndag ska det vara borta!

Av Emma - 17 september 2013 22:04

Aceton och frigolit:


Vad händer med ägget?

 


Uppvärmd alminiumbruk med vatten i som sedan kyls ner:
 
 

Av Emma - 16 september 2013 19:24

En blöt och högljudd förmiddag blev det på jobbet idag. Sen vidare till skolan där lilla Doris blev till, en söt liten hoppande spindel.

Efter denna dagen är jag nu heltslut. Den lilla av våra söner samarbetar ju inte så ofta direkt och det gjorde han inte idag heller.. Mitt tålamod är ju inte det bästa idag om man säger så. Jag har precis lyckats få dem i säng iallafall efter vilda och högljudda protester.
Hade behövt läsa nu men jag orkar inte det. Ska se om jag hittar något att titta på sen ska jag sova och hålla tummarna att jag känner mig en aning nättre i morgon!

Av Emma - 16 september 2013 06:58

Så god vet jag ju inte om den är men morgon är det iallafall och upp ska man.
Jobb på förmiddagen och skola på eftermiddagen känns inte så lockande med en täppt mäsa, halsont och värkande kropp.. Men nässpray, halstabletter och panodil så ska jag bäl klara av denna dagen med. Som tur är har vi inte någon föreläsning idag utan vi ska till komtek för att bygga o konstruera.

Av Emma - 15 september 2013 21:16

I fredags träffade jag Gabriel igen, han berättade att jag skulle gå igenom olika faser och jag fick börja göra fas 1 övningarna. 

Blev underkänt direkt så det är bara att börja från noll och arbeta sig uppåt.. Det är en bra bit kvar men jag ska klara detta och med hans hjälp så går det! 

Jag klarade iallafall av att göra den övningen jag fick förra gången mycket bättre nu så lite framsteg har det blivit iallafall. Jag fick göra en del övningar där och så knäckte han både rygg och höfter.

Så nu är det hård träning här hemma tills jag ska träffa honom igen om lite mer än en vecka.

Han sa att jag skulle klara av att gå över till fas två vid nästa tillfälle så det är bara att ligga i!

Tycker väl att det går sådär måste jag säga, men övning ger färdighet så gummibandet och pappersröret får bli mina bästa vänner nu några dagar.

Lite bättre gick det nu kväll iallafall än vad det gjorde när jag var hos honom i fredags, så skam den som ger sig!

Här ska stärkas mage!


Ovido - Quiz & Flashcards