Halmstad mamman

Alla inlägg under maj 2013

Av Emma - 7 maj 2013 11:27

Citaten blev klara igår kväll, äntligen. Vädret är helt kanon idag och jag blev väckt med sång, paket och frukost på sängen.
Lucas hade tagit min burk från Body shop och slagit in i ett paket. När jag öppnade den så så han: det var väl en så du behövde för din var väl slut?
Min älskade knasboll! Av busarna fick jag en mugg där det står Best mun ever på och av Rasmus fick jag ett fint halsband.
Vi kommer fira min födelsedag på torsdag med släkten och sen kommer vi fira min födelsedag i Göteborg hela familjen lite längre fram.

Av Emma - 6 maj 2013 18:41

Men hur kommer man ner?

Av Emma - 6 maj 2013 15:37

Förra veckan sätt vi med filt på oss på lekplatsen när killarna lekte. Nu sitter jag i linne och kortbyxor och läser medans de leker. Härligt att det äntligen börjar bli lite värme.
Jag har nu även lyckats hitta de sista sex citaten så ikväll blir det väl till att skriva argumenten och sen är det klart inför onsdag, vilket innebär att jag kan fira min födelsedag utan att behöva göra något skolarbete!

Av Emma - 4 maj 2013 11:14

Idag tycker jag faktiskt synd om mig! Brukar inte göra det men idag känner jag mig inte alls bra, vilket kanske inte var så konstigt..

 


Men som jag skrev igår så har jag inte tid med detta så det är bara till att bita ihop och se glad ut. 

Rasmus och Kevin har precis åkt till Tönnersjö. Lucas stannade kvar där igår hos morfar och Elvira. Elin och mamma åkte till Göteborg igår eftermiddag och idag står dem och väntar och ja väntar.. Mer om det sen.

Men Lucas ville stanna kvar hos dem och det fick han. Så nu är Rasmus och Kevin på väg dit och ska stanna där ett tag så jag kan ta och förhoppningsvis bli klar med böckerna och skrivandet till onsdagens litteraturseminarium.

Detta får rädda min dag och förhoppningsvis så går det som på räls med böckerna..

 


Av Emma - 3 maj 2013 11:13

Klockan är 11 och jag har hunnit med en del idag.

Det började med utvecklingsamtal för Kevin 7.30 8.30 var jag på röntgen och röntgade höften/bäcken. När det var färdigt åkte jag vidare till Maxi och beställde min tårta som de bjöd på och fick även handlat allt till kalaset nästa vecka. Dyrt men nu är det färdigt iallafall. 

Åkte sedan inom Eurostop och fixade beställningen till brudbuketten, hade redan skrivit en beställning men ändrade lite i den så nu är det klart. Är nu hemma och allt är uppackat och instoppat i skåpen. Funderar på om jag ska göra tårtorna idag, de ska ju ändå vara frysta så det gör ju inget om man gör dem i förväg då. Men jag behöver ju läsa och skriva lite med.. Får väl ta och börja med läsandet och sedan göra tårtorna om jag hinner det. Det är ju en del att göra till kalaset så det är ju lika bra att göra det som går innan. 

Så en del har jag allt hunnit med, men helst av allt hade jag bara velat lägga mig och sova några timmar. Halsen gör ont huvudet värker och näsan är täppt. Jag hinner verkligen inte med att bli sjuk nu!! Får väl ta och ignorera det och hoppas på det bästa.

Av Emma - 2 maj 2013 12:34

Då var det snart dags för första litteraturseminariet. Sitter i bussen på väg till skolan nu. Klassen blev delad i tre grupper och självklart var det vår basgrupp som som hamnade i den sista gruppen.. Men förhoppningsvis får vi den tidiga tiden nästa vecka då. Ska bli spännande att se hur det blir idag, vi har ju aldrig haft sånt innan så vi får väl se om det är mer som misstolkats än det som vi gick reda på i måndags.

Maj

Av Emma - 2 maj 2013 08:30

Vi är redan inne i Maj, var har tiden tagit vägen? Känns som det var januari igår.. Men denna månaden kommer väl bara flyga förbi. Det är verkligen fullspäckat hela tiden!

Alla helger är fullbokade och nästan alla vardagarna med. Det är väl skönt att veta vad man ska göra men när jag tittar i almenackan så känns det som det är lite väl mycket.

Det är läkarbesök, röntgen, sjukgymnast, operation, fördelsedagar, kalas, brudbulkett ska göras, det är bröllop, min födelsedag ska firas, det är grillkväll på förskolan. I skolan är det två examinerande litteratur seminarium, fältstudie, grupparbete och sist men inte minst en hemtenta.. 

Sen ska man ha tid för "vanligt" familjeliv och samtidigt hinna med sig själv och lite träning på detta med.

Men det är väl bara till att ta en dag i taget!


Usch så negativt detta blev.. Det är härligt att det blir varmare ute iallafall och det är ju en del av sakerna som står i almenackan som jag faktiskt ser fram emot. Bara det att det känns så himla mycket när man ser alla fulla veckor.


Det ena seminariet kan jag iallafall bocka av i eftermiddag och nu är det väl bäst att jag tar tag i skrivandet till nästa seminarium som är på onsdag nästa vecka. Jag hade ju gjort nästan klart det men läraren ändrade i uppgiften i sista sekund så det är bara till att ändra.

Sen i kväll är det body combat och det ser jag fram emot, det var ju inget i tisdags eftersom det var Valborg. 


Av Emma - 1 maj 2013 21:50

Det var visst någon som var trött ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards