Halmstad mamman

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Emma - 21 maj 2013 11:51

Nu så har det kommit igång lite, har fått ner 1,5 sida så nu är det bara ca fyra kvar.. Och då är det den värsta delen som är kvar, resultat och analys delen.. Som tur är så har jag massa flikar i böckerna denna gången tack vare litteraturseminarierna så det blir väl inte så mycket letande i böckerna hoppas jag! 

Nu är det dags för lite middag och sedan sjukgymnasten!

Av Emma - 21 maj 2013 10:56

Är nu hemma från logopeden och Lucas är på förskolan. Det gick kanon och hon tyckte att han var superduktig. Lite nya övningar fick vi som vi ska göra varje kväll så han får upp muskulaturen i tungan.  

Men nu är det ju dags för mig att skriva lite, har ingen inspiration alls. Har öppnat dokumentet men det går inte.. Får väl se om det kommer snart för jag måste verkligen, annars får jag bara sitta och skriva på kvällarna. Fast just nu så känns det lättare att göra det. 

Skit, skit vilken dag detta är då. 

På med hög musik och hoppas att det kommer lite inspiration flygande!!

Av Emma - 21 maj 2013 08:56

Idag känns allt bara skit!

Hade gärna sagt upp mig som mamma (men bara för ett tag!!), kanske är bättre att ta semester då?!

Jag är sur och irriterad, ungarna gnäller, bråkar och gör inte alls som jag säger, riktigt härlig kombination med andra ord!

Men det är väl bara att le och se glad ut och försöka behärska mig.. För det är ju ingen som gör saker åt mig. 

Jag och Lucas har varit och lämnat Kevin på förskolan, om några minuter ska vi åka upp till sjukhuset för att träffa logopeden, sen ska Lucas till förskolan  och jag ska hem och försöka skriva några meningar och förbereda inför morgondagens grupparbete. Sedan är det dags för sjukgymnasten för min del, hem igen och kanske hinna skriva någon rad till innan vildarna ska hämtas och vidare för att hämta Rasmus på jobbet. När han är hämtad ska han få släppa av mig i stan och jag ska på ett härligt body combatpass. Åh vad jag längtar tills dess, bara få fly från verkligheten och bara vara, helt underbart!! En timma helt för sig själv utan att behöva tänka, bara göra som Hanna säger och gör, behöver jag säga att ja gillar combaten eller?


Nä dags att åka nu!

Ovido - Quiz & Flashcards