Halmstad mamman

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Emma - 27 maj 2013 18:24

Jag blir så trött!! Min telefon har krånglat ett tag nu, jag lämnade in den för garanti men de hittade inget fel och den fungerade efter jag fått tillbaka den. Sen späker jag skären på den eftersom jag hade den i bakfickan och satt på den, ja jag vet det var inte det smartaste jag gjort! Men den fungerade ändå. Sen har den börjat krångla nu igen genom att bland annat stänga av sig flera gånger och framförallt när man pratar i den vilket är en aning irriterande! Jag kan ju inte lämna in den för garanti nu eftersom de bara kommer påstå att det är för jag har 

Så jag har fått låna en telefon av pappa och då självklart en iphone. Jag gillar ju inte riktigt dem, men den fungerar iallafall och som det är nu så har jag inga pengar att köpa en ny. Man blir ju inte rik på att vara student precis!

Men nu har jag en fungerande telefon. 
Så idag när jag skulle starta skrivaren och skriva ut ett papper som ja ska ha när jag redovisar på onsdag då kommer det upp ett meddelande som säger att jag ska ta ut nätverkssladden och kontakta servicecenter. Rasmus ringde dem och de sa att det går att reklamera den inom tre år. VI hittade kvittot och vi hade köpt den 2010-01-28. Härligt när det bara skiljer någon månad på att FÅ en ny och att KÖPA en ny.. Speciellt nu inför sommaren. Men en skrivare kan man ju inte direkt vara utan när man är student så det är bara till att bita i det sura äpplet och spara in på något annat istället. Tråkigt men nödvändigt.

Vad ska gå sönder här näst tro? Det verkar ju som att tekniken runt om mig inte riktigt vill som jag..

Dagens teknik är imponerande bra, MEN bara när den fungerar som den ska!


Av Emma - 27 maj 2013 18:08

Efter helgens äventyr är nu vardagen tillbaka. För min del innebar det möte med läraren och jag fick höra massa positivt, härligt. Hon tyckte att jag skrev jättebra och hon visste knappt vad hon skulle säga för de hon brukar påpeka kunde jag redan. Och om du läser detta pappa så menade hon bland annat att jag kunde skriva rätt på de och dem!!! Så det så!! Hon har ju inte läst min text till hemtentan än utan bara andra saker vi lämnat in utan det var bara en genomgång inför skrivandet. Efter mötet blev det lite handlat för att fylla på kylskåpet och sen hem och laga mat för att sedan skriva, skriva och skriva. Men det gick inte alls bra idag.. Fick ihop en halv sida men det kändes inte alls bra. Får se om jag kan sitta lite kväll med när busarna har lagt sig, för i morgon blir det väl inte mycket skrivande eftersom det är stängt på förskolan och hela familjen är hemma. Sen p onsdag är det redovisning av vårt case så det blir inget skrivande då heller. Sen har jag hela torsdagen på mig att skriva och sedan maila in för handledning på fredagen och tills dess hade jag tänkt att jag skulle vara klar så det bara är till att ändra om det är något som behövs. Jag är ju inte sysslolös denna och nästa vecka iallafall!

Ovido - Quiz & Flashcards