Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Teknikens under..

Av Emma - 27 maj 2013 18:24

Jag blir så trött!! Min telefon har krånglat ett tag nu, jag lämnade in den för garanti men de hittade inget fel och den fungerade efter jag fått tillbaka den. Sen späker jag skären på den eftersom jag hade den i bakfickan och satt på den, ja jag vet det var inte det smartaste jag gjort! Men den fungerade ändå. Sen har den börjat krångla nu igen genom att bland annat stänga av sig flera gånger och framförallt när man pratar i den vilket är en aning irriterande! Jag kan ju inte lämna in den för garanti nu eftersom de bara kommer påstå att det är för jag har 

Så jag har fått låna en telefon av pappa och då självklart en iphone. Jag gillar ju inte riktigt dem, men den fungerar iallafall och som det är nu så har jag inga pengar att köpa en ny. Man blir ju inte rik på att vara student precis!

Men nu har jag en fungerande telefon. 
Så idag när jag skulle starta skrivaren och skriva ut ett papper som ja ska ha när jag redovisar på onsdag då kommer det upp ett meddelande som säger att jag ska ta ut nätverkssladden och kontakta servicecenter. Rasmus ringde dem och de sa att det går att reklamera den inom tre år. VI hittade kvittot och vi hade köpt den 2010-01-28. Härligt när det bara skiljer någon månad på att FÅ en ny och att KÖPA en ny.. Speciellt nu inför sommaren. Men en skrivare kan man ju inte direkt vara utan när man är student så det är bara till att bita i det sura äpplet och spara in på något annat istället. Tråkigt men nödvändigt.

Vad ska gå sönder här näst tro? Det verkar ju som att tekniken runt om mig inte riktigt vill som jag..

Dagens teknik är imponerande bra, MEN bara när den fungerar som den ska!


 
 
Emm

Emm

27 maj 2013 19:10

Vad tråkigt! Har alltid undrat varför allting tvunget ska strula/gå sönder på samma gång :( Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards