Halmstad mamman

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Emma - 15 maj 2013 19:46

Denna månaden har inte alls varit bra, massa onyttigheter och bortfall i träningen..

Mitt mål jag satte upp har jag inte nått, men har fått höra att det inte var ett rimligt mål på den tiden jag hade satt heller så det kanske det inte var.

Men något positivt är att även fast inte målet är uppnått i siffror så ser jag själv förändring på min kropp, kan ju vara inbillning också men det känns bra iallafall och det är väl huvudsaken!


Jag har även anmält mig till en grej som drar igång i höst, är väl en chans på 1000 eller mindre men jag håller verkligen tummarna och kommer jag med så blir jag världens lyckligaste!! Så de som vill får väldigt gärna hålla en tumme för mig. För det är någonting jag verkligen vill!


I dag blev det iallafall ett trx pass. Det var ju body combat igår men det var samtidigt som utvecklingssamtalet, tyvärr. Så idag fick det bli lite trx, inte på långa vägar lika roligt men det kommer nog kännas i morgon tror jag!


    

Av Emma - 15 maj 2013 19:41

Jobbet flöt på bra och när jag sedan kom till den andra förskolan för att hålla i min aktivitet gick det som på räls. Det blev inte som jag hade tänkt men det blev som jag förväntat mig fast ända lite bättre. Så jag är så nöjd så! Sen ska jag tillbaka dit igen på måndag för att ställa de sista frågorna till ett barn och även till pedagogen.

Av Emma - 15 maj 2013 08:56

Jag lämnade barnen på förskolan vid 7.45 eftersom jag fick för mig att jag skulle börja jobba 8.30 Men när jag tog på dem kläder för att gå så var det något som kändes galet. Mycket riktigt, när jag kollade almenackan så börjar jag inte förrän 9.30.. 

Busarna var ju reda påklädda så jag gick bort och lämnad dem ändå och sen fick jag snällt gå hem igen, men då han jag ju med att koka lite ägg och bre mig några känckebröd till frukost med. Så inget ont som inte har något gott med sig brukar man ju säga.

Om fem minuter är det iallafall dags att på riktigt åka till jobbet, det blir inte många timmar idag, jag slutar 12 igen men det är för att jag ska till en annan förskola och göra fältundersökningar där. Läsa bok, göra en aktivitet efter det som är kopplad till boken och sedan samtala med två barn om derars literacy kapital och även med en pedagog. Får se om jag hinner med allt idag annars blir det en sväng dit igen på måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards