Halmstad mamman

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Emma - 20 maj 2013 10:43

Har nu påbörjat hemtentan, jag har inte allt material ännu eftersom jag ska fixa det sista nu i eftermiddag. Men det börjar ta form. Jag har fått ihop layouten, alla rubrikerna och även påbörjat texten. Texten kommer säkert ändras tusen gånger om men har man bara börjat är det lite lättare att fortsätta sen. Så detta ska nog bli bra, nu är det ju bara 17 dagar kvar tills det ska vara klart och då är det bara 10 av dem dagarna jag kan skriva, känns lite smått stressande men jag tror det kommer bli bra, trodde aldrig att jag skulle säga detta (eller skriva), det faktiskt är lite roligt att skriva. Men bara lite.. Tänk för ett år sedan vilken panik man hade över att skriva och visste knappt någonting alls och nu sitter jag här och det känns helt lugnt. Hur blir det då nästa år? Eller då kanske det är helt andra saker som vi ska göra? 

Nä dags att återgå till skrivandet en liten stund till sedan är det dags att bege sig vidare och slutföra fältstudien.


Av Emma - 20 maj 2013 09:10

Idag blev det en regnig start på dagen, men som tur är så har vi ju paraply vilket var väldigt uppskattat. 

Det var även rätt så mysigt att ta en promenad och höra hur det smattrade mot paraplyet. Fast jag håller tummarna att det inte kommer regna mer nu för Kevin ska åka buss till stranden med de andra fyraåringarna på hans avdelning, de skulle vara där hela dagen och de skulle grilla och ha mysigt. Så jag håller verkligen tummarna. 

Sen ska jag ju även ta en promenad bort till en förskola för att prata med en pedagog och några barn som jag ska ha till min hemtenta sedan.

 

Ovido - Quiz & Flashcards