Halmstad mamman

Alla inlägg under februari 2013

Av Emma - 16 februari 2013 21:06

Denna dagen är snart slut och den har gått väldigt fort. 

Det blev ett BC pass med mamma i förmiddags och sedan var det kalas för Lucas del hos en kompis från förskolan. Under tiden var resten av familjen i lite olika affärer och tittade. 

Sen blev det film och godis för Lucas och Kevins del, Rasmus åkte till Fredrik och jag har grejat i Photosohop. Det är ju rätt soligt nu när man börjar lära sig lite. Synd bara att det är så himla dyrt att köpa.. Nu har jag ju bara test versionen  som man får ha i 30 dagar. Vi har ett på Macen med men det är på engelska och engelska är jag så fruktansvärt dålig på. Men man kanske kan använda sig av symbolerna för att känna igen sakerna?

Jag fick ihop en ny header till bloggen iallafall så nu är den lite roligare.

Av Emma - 15 februari 2013 07:41

Ja så här kan en helt vanlig dag på skolan se ut när man läser till förskollärare. Men det stannar inte där för när det väl är byggt ska det in i photoshop, så det är vad min fredag ska bestå av. Jag ska sitta hemma och svära gissar jag. Rasmus hjälpte mig en del igår kväll, men idag är jag ju hemma själv.. Får väl se hur det går, det är ju tur att inga barn är i närheten som kan höra iallafall!

Av Emma - 15 februari 2013 07:35

Mina små pluttar kan vara snälla mot varandra om de vill! Igår blev det en alla hjärtansdag kram i väntan på bussen mot förskolan.

Av Emma - 13 februari 2013 20:55

Min kära söta lilla fisunge till son har blivit ett riktigt litet monster. Han är trottsig nåt så fruktansvärt och han är tjurig och elak mot Lucas. Vet inte vad man ska göra för att få stopp på det. Lucas var inte ens i närheten av hur Kevin är. Har verkligen försökt med allt men inget fungerar. Visst är det väl bra att han har en egen vilja och står upp för det han vill men det kan u bli lite för mycket ibland och det är ju så fruktansvärt tråkigt att alltid behöva bråka med honom. Men det gäller väl bara att vara envis tillbaka annars blir det väl bara ännu värre.

Och Lucas är så snäll mot honom, när vi skäller på Kevin eller om Kevin vill ha något så gör Lucas allt för att göra honom glad igen. Han ger honom de saker han vill ha även om Lucas själv vill ha dem och är lite för snäll. Jag har sagt till honom flera gånger att han inte får göra som Kevin vill bara för att han är ledsen. Men det känns ju bra att han är mån om sin lillebror iallafall. 

Men Kevin är väl inte värre än andra 3- 4-årningar egentligen. Bara det att man upplever det så när man är mitt uppe i det själv. Därför att  det lite extra härligt att se andra ungar som beter sig likadant och värre när man är ute i exempelvis affärer. 


Men även fast man kan bli galen på de små busarna så är dem det finaste jag har och skulle inte byta ut dem mot något i världen och jag skulle göra allt för dem!!

 

♥ Mina älskade små pojkar ♥

Av Emma - 13 februari 2013 20:53

Det gick inte så smidigt som jag hade tänkt mig i skolan idag.. Det mesta kronglade så vi kom inte så långt. Men det blir nya tag i morgon och då hoppas jag att det flyter på bättre. 

Vi ska ju lämna in ett tukast på fredag och få handledning på det på tisdag. Men som sagt, i morgon hoppas vi på en bättre dag!

Av Emma - 13 februari 2013 08:27

Sitter nu på bussen på väg in till stan för att sedan byta så jag kommer till skolan.
På dagens schema står poster arbete med Ann. Får se om vi kommer någon vart. Men det ska vi nog göra.
Sen i kväll är det simskola för Lucas.
Min förkylning är bättre jag har inte ont i halsen längre iallafall, tror nog att jag tränade bort det!

Av Emma - 12 februari 2013 16:21

Igår trotsade jag förkyldningen och tränade ändå, så idag sitter träningsvärken där den ska. Härligt!
Men just nu har jag ett tvättberg i soffan som tyvärr inte viker sig själv.. Så det är väl bara till att göra det så jag kan åka och träna med gött samvete sen. För jag tänker minsann inte låta denna förkyldningen stoppa mig. Det är tisdag och då är det BC, förkyldning eller ej!

Av Emma - 11 februari 2013 07:31

Halsen ömmar, näsan är täppt och huvudet hör ont. Skit också! Allt är Rasmus fel för det är han som smittat mig. Så idag blir det väl antagligen ingen träning. Får hoppas det går över fort!

Ovido - Quiz & Flashcards