Halmstad mamman

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Emma - 16 februari 2013 21:30

I går när vi gick hem från förskolan hittade Lucas en pinne han tvunget skulle ha. Men det var ingen pinne utan en brandslang som var fem meter tung! Så den tunga brandslangen gick han och släpade på hela vägen hem. Min älskade plutt. Lucas har ju sedan han var tre år ungefär vetat vad han ska bli när han blir stor, han ska nämligen bli brandman. Så det är väldigt mycket lekar som har med det att göra. Ska bli intressant och se hur länge han vill bli det och ifall han till och med blir brandman en dag. 

 


Efter Rasmus hade slutat jobba åkte vi ut till Tönnersjö, när vi åkte hem sedan hittade Kevin sina solglasögon i bilen. Han skulle tvunget ha dem på sig även fast klockan var 21 och det var kolsvart ute. Men eftersom klockan var så mycket somnade han ju ganska snabbt, vi hann inte rulla många meter med bilen innan han hade somnat. Så när vi parkerade fick jag och Rasmus oss ett gott skratt.

 

Min lilla tok!


Av Emma - 16 februari 2013 21:06

Denna dagen är snart slut och den har gått väldigt fort. 

Det blev ett BC pass med mamma i förmiddags och sedan var det kalas för Lucas del hos en kompis från förskolan. Under tiden var resten av familjen i lite olika affärer och tittade. 

Sen blev det film och godis för Lucas och Kevins del, Rasmus åkte till Fredrik och jag har grejat i Photosohop. Det är ju rätt soligt nu när man börjar lära sig lite. Synd bara att det är så himla dyrt att köpa.. Nu har jag ju bara test versionen  som man får ha i 30 dagar. Vi har ett på Macen med men det är på engelska och engelska är jag så fruktansvärt dålig på. Men man kanske kan använda sig av symbolerna för att känna igen sakerna?

Jag fick ihop en ny header till bloggen iallafall så nu är den lite roligare.

Ovido - Quiz & Flashcards