Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Operationen

Av Emma - 16 maj 2013 21:19

Som jag skrev innan så fick jag och Lucas fina kläder och han lite medicin när vi kom till sjukhuset. Vi fick vänta i ungefär 5 minuter sen var det dags att gå in. Rasmus fick sitta kvar i väntrummet så länge. 

När vi kom in fick han lägga sig på sängen/britsen eller vad det nu kallas och så fick han ett "flygplan" i armen som han sedan fick "sockerdricka" i. Efter en liten stund fick han även karusellmedicin och till slut sovmedicin. Allt detta utan att protestera eller säga ett ljud. Sedan fick jag gå ut när han hade somnat och jag och Rasmus gick ner till kafeterian och åt lite frukost. 

20 minuter senare gick vi till uppvaket och direkt när vi kom dit så kom även läkaren och pratade med oss. Allt hade gått bra! Han berättade hur de hade gjort, att stygnen kommer försvinna själv och hur vi skulle ge smärtstillande. Han behöver inte komma på återbesök heller men vi har en tid hos logopeden på tisdag. 

När vi pratat med läkaren hade de även hunnit att köra in Lucas till salen på uppvaket och han var den första som kom dit. Så både jag och Rasmus fick sitta hos honom. 

Det tog ungefär 20-20 minuter innan han vaknade och han var lite slö men mådde inte dåligt av narkosen iallafall. 

Han fick en piggelin men åt bara halva, tungan var u fortfarande bedövad så det kändes nog lite konstigt.

 


Efter en timma ungefär och lite smärtstillande ville han spela ipad och då tyckte dem att han kunde åka hem. Så han fick spela en stund och sen blev han utskriven och vi begav oss hemåt.

  

Hemma sedan blev det ännu mera spelande och även filmtittande innan allihopa tog en promenad bort till förskolan för att hämta Kevin.

Hemma har allt gått bra. Han har inte velat ha medicin när det var dags för det vid 14 så det är ju positivt. Han har fått nu i kväll iallafall så han kan sova ordentligt så hoppas vi att han är pigg i morgon med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards