Halmstad mamman

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Emma - 4 november 2013 21:10


Det finns inget som är så orättvist som att vara exakt rättvis mot alla barn och ge dem exakt lika mycket av allt.


Detta sa min lärare idag och det tyckte jag var riktigt bra! Och nu menar jag inte att Lisa ska få tio godbitar medan kalle bara får fem, nej det är något helt annat jag menar.

Med tanke på att alla är så väldigt olika och har så olika förutsättningar så kan man inte behandla alla på precis samma sätt. Vi har alla så olika bakgrunder vilket gör att vissa behöver mer stöd och uppmärksamhet än vad andra behöver och ska då få det. Dessvärre så tror jag att i många fall är det precis tvärtom. De barnen som är lite mer tystlåtna och håller sig undan, det kanske är just de barnen som behöver extra uppmuntran och uppmärksamhet men som kanske då försvinner när det är vissa som alltid är framme och pockar på uppmärksamhet. 


Det finns så himla mycket som man inte tänkt på innan men fått upp ögonen för nu. Än så länge tycker jag att denna kursen är kanon!

Av Emma - 4 november 2013 21:04

Denna helgen präglades av kalas, i lördags var Kevin på barnkalas på stadsbondgården sedan åkte vi hem till mamma och pappa eftersom pappa fyllde år i fredags men jag jobbade till 20 då. Så det blev lite firande av honom i lördags och på kvällen sedan passade min snälla lillasyster barnen och jag och Rasmus var hemma hos en kompis. 

En riktigt trevlig kväll!

Söndagen spenderades sedan hemma hela dagen med tvättande, film och legobyggande. Skönt att för engångskull inte har något att åka iväg på utan bara vara hemma.


Ovido - Quiz & Flashcards