Halmstad mamman

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Emma - 31 januari 2014 22:18

Denna veckan har varit fullproppad! Skola, jobb och träning och min älskade lilla familj. 

Skolan går framåt, på måndag är det salstenta i matematik. Gjorde ett det provet som de som är en tremin före oss hade och det gick bra. Så håller tumamrna för att det ska göra det på måndag med och efter det är halva mattekursen genomliden, för matte är verkligen inte alls roligt och när det kommer till att blanda in bokstäver och sådant trams så blir det bara kaos i mitt huvud och inget alls fungerar. Och jag räknar ju på mitt sätt för det är så jag lärt mig och nu helt plötsligt efter flera år så måste jag lära mig minst två olika sätt att räkna på våra fyra räknesätt. Inte nog med det så ska vi lära oss 90 olika begerpp och kunna förklara dem. 

Mer, fler, mest, pyramid, rektangel och ett antal fel som till synse är enkla men hur tusan förklarar man dem korrekt? Jag tycker att det räcker att man ritar de olika figurerna vi ska kunna, men nejdå, de ska förklaras också. Sen så ska vi lära oss kilskrift, mayaindianernas talsystem och de romerska siffrorna. För det är det vi ska lära barnen mellan 1-5 år? Ibland förstår jag inte varför de tar med vissa bitar. Men de har säkert en bra förklaring.

Ska bli himla härligt när den tentan är gjord och förhoppningsvis blivit godkänd.


Nu i helgen är det fullt upp också. Lucas och Kevin ska på kalas i morgon och sen ska Kevin även på kalas på söndag. Sen blir det ju även mer tentapluggande, begerppen SKA sitta tills måndag, snällt att vi fick hela fyra dagar på oss att lära in dem, det är ju inte alls emot den pedagogik som vi får lära oss.. Eller?! 

Jaja, 1,5 år till sedan är jag klar, håll ut!!



Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards