Halmstad mamman

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Emma - 10 januari 2014 13:17



Denna dagen började med ett härligt Functional movespass. Man kan nog inte starta dagen bättre än på gymmet!

Efter det blev det informationssökande om ADHD och koncentrationssvårigheter inför sista examinationen som äger rum nästa fredag. Har även intagit middag i form av kycklingfärsbiff med blomkålsmos, gott gott!

Nu är det en och en halvtimma tills jag ska hämta hem mina små, har en hel hög med böcker till matten som ska vara läst och det känns som att det är lika bra att börja nu.. Tråkigt men nödvändigt! 

Men först får det bli ett pass med Gabriels övningar.


När jag hämtat mina små pojkar bär det av till badhuset för Kevisn första simskolelektion. Ska bli spännande att se hur det går. Han gör ju absolut inget som han inte känner sig bekväm med och svarar inte på frågor när det är personer han inte känner. Han är rädd att de inte ska förstå vad han säger och väljer därför att vara tyst istället. Det gör ont att se. Men jag har förberätt honom och hoppas att det ska hjälpa. Han har ju även varit med och sett när Lucas har varit på simskola och han har fått samma lärare som Lucas hade förra terminen så han vet vem det är. Håller tummarna att han får en positiv första upplevelse så han vill vara med utan att vi ska behöva vara med honom i vattnet. Han kan redan flara saker som de ska ära sig i första gruppen så jag hoppas att det stärker hans självförtroende så han kan växa i sig själv!

Av Emma - 10 januari 2014 13:09


Slutspurten på denna kurs och termin är påbörjad nu. Bara en vecka till sedan är termin fyra avslutad och femte av sju påbörjas. Specialpedagogiken som vi har nu måste jag nog säga att det är den kursen som jag gillat bäst. Jag tycker att det är väldigt intressant. Vi ha rett rollspel och två föreläsningar kvar innan det är matte som gäller. 

Som tur är har vi bara matte i fem veckor, det är verkligen inte mitt ämne och jag ser verkligen inte alls fram emot det, att vi ska ha salstenta på det gör ju kanske inte saken bättre..

Men det är väl bara till att stå ut! Snart är det sommar och ytterligare en termin är avklarad vilket innebär att jag påbörjar mitt sista år i skolan efter sommaren! Juni 2015 är nära men ändå väldigt långt borta!


Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards